قالیباف در مراسم رونمایی از نقشه 3 بعدی شهر تهران؛

با مدیریت 50 ساله نمی‌توان جامعه امروز را اداره کرد/باید به سمت مدیریت کارفرمایی گام برداریم

شهردار تهران گفت: یکی از مشکلات جدی که امروزه با آن مواجه هستیم مدیریت است، چراکه کشور را با مدیریت 50 سال گذشته اداره می کنیم.

با مدیریت ۵۰ ساله نمی‌توان جامعه امروز را اداره کردبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدباقر قالیباف شهردار تهران در مراسم رونمایی از نقشه 3 شهر تهران که با حضور جمعی از مدیران شهرداری برگزار شد، با بیان اینکه مجموعه سازمان فناوری مدیریت این کار را برعهده داشته است، اظهار داشت: بدون تردید باید از همه مدیران در تمام سطوح تشکر کنم، چرا که اگر همکاری آن‌ها نبود شاهد چنین مجموعه‌ای در شهرداری تهران نبودیم.

وی با بیان اینکه پس از یک دهه فعالیت در شهر تهران گام به گام اتفاق‌های خوبی افتاده است، افزود: مهم‌ترین چالش در نهادهای عمومی دولتی،‌ غیردولتی و بخش خصوصی مدیریت است، چراکه مدیریت به تفکر موجود امروزی بستگی دارد.

شهردار تهران با بیان اینکه متاسفانه برخی تفکرات برای دهه 50 و 60 میلادی است، گفت: در سال‌های قبل برخی رویکردها خودرو محور بود، اما نوع تفکر تغییر کرده و دیگر کسی تبلیغ نمی‌کند که هرکس یک خودرو داشته باشد و نگه داشتن یک خودرو برای یک نفر افتخار نیست و امروز در کل دنیا نگاه ها متحول شده است.

وی با اشاره به عدالت جغرافیایی، مبارزه با فساد، شفافیت و کنترل وقت افزود: بدون تردید کاهش هزینه‌ها کاهش تورم را به دنبال خواهد داشت.

قالیباف یادآور شد: یکی از مشکلات جدی که امروز در مجموعه ساختارهای کشور با آن مواجه هستیم، این است که هنوز با مدیریت 50 سال گذشته می‌خواهیم جامعه را اداره کنیم که این کار نشدنی است و زیبنده شهر و کشور ما نیست.

وی با اشاره به رونمایی از سامانه 3 بعدی شهرداری تهران، تصریح کرد: امروزه 160 سرویس در مجموعه شهرداری ارایه می‌شود که یک‌سوم این خدمات به طور مستقیم به مردم داده می‌شود.

شهردار تهران با بیان اینکه می‌توانیم موضوع مدیریت یکپارچه شهری را نیز از این رصدخانه پیگیری کنیم، تاکید کرد: در تلاش هستیم تا روز به روز در این حوزه‌ها پیشرفت داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از تکنولوژی‌های جدید و واگذاری امور به مردم راهی است که توقفی ندارد، گفت: باید مسیر را با به روز کردن تجهیزات و امکانات هموار کنیم.

قالیباف با بیان ‌اینکه باید گام‌های جدی در زمینه پیشرفت برداشته شود، تصریح کرد: باید به سمت مدیریت کارفرمایی و واگذاری امور مردمی به مردم پیش برویم.

وی اضافه کرد: امروزه می‌بینید که توانسته ایم در حوزه شهرسازی که یکی از تخصصی‌ترین حوزه‌های شهرداری است برخی کارها را با در اختیار داشتن نقش حاکمیتی به مردم واگذار کنیم.

شهردار تهران گفت: زمانی که در نیروی انتظامی بودم مخالفت زیادی درخصوص واگذاری امور به مردم به خصوص واگذاری گذرنامه وجود داشت اما با تمام آن مقاومت ها می‌بینیم که واگذاری این امر به مردم با حفظ نگاه حاکمیتی اتفاق افتاد.

قالیباف ادامه داد: باید تفکر کهنه و فرتوت 60 سال گذشته را کنار بگذاریم و با درک درست از دنیا پیشرفت را در دستور کار خود قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه برای شفاف‌سازی امور و ارایه خدمات باید با سرعت بیشتر حرکت کنیم، گفت: با این امر می توانیم هزینه‌ها را کاهش و از اتلاف وقت جلوگیری کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه برای کاهش آلودگی هوا باید به سمت ارایه خدمات و سرویس‌های هوشمند گام برداریم، تاکید کرد: مردم می‌توانند با ورود به سایت شهرداری تهران به صورت 24 ساعته به سرویس‌های ارایه خدمات دسترسی داشته باشند و همچنین هر شهروندی می‌تواند حساب شخصی خود را داشته باشد.

قالیباف ادامه داد: حتی با طراحی نقشه 3 بعدی تهران زمینه‌ای فراهم شده که به اطلاعات شهر دسترسی دقیق تری داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه قانون مشخص کرده که برای ثبت تخلفات باید اقداماتی در جهت نصب دوربین و نگهداری از آن‌ها صورت گیرد، گفت: ثبت تخلفات پس از آن که توسط دوربین‌ها انجام شد، به صورت اتوماتیک اطلاعات آن برای پلیس ارسال می‌شود و پلیس نیز می‌تواند نسبت به اعمال قانون اقدام کند.

قالیباف با تاکید بر اینکه استفاده از تکنولوژی و امکانات باعث ارتقای فرهنگ ترافیکی مردم می‌شود، گفت: در گذشته مردم بین خطوط حرکت نمی‌کردند اما امروز بیش از 35 درصد مردم بین خطوط حرکت می کنند، این امر نشان می‌دهد که می‌توان رفتارهای غلط ترافیکی را ساماندهی کرد.

وی اضافه کرد: در تونل نیایش و پل صدر که مردم نباید در خطوط اضطراری حرکت کنند، به دلیل نظارت‌های هوشمندی که وجود دارد مردم تخلف نمی کنند، به همین دلیل معتقدم استفاده از این تکنولوژی‌ها در کاهش تصادفات و آلودگی‌ هوا تأثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار