امیر بنی‌طرفی:

جت آموزشی کوثر ظرف ۳ سال آینده به نیروی هوایی ارتش تحویل می‌شود

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح گفت: با تولید جت آموزشی کوثر، نیاز آموزشی نیروی هوایی ارتش به طور کامل برطرف خواهد شد.

جت آموزشی کوثر ظرف ۳ سال آینده به نیروی هوایی ارتش تحویل می‌شودبه گزارش  حوزه دفاعی امنیتیگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر عبدالکریم بنی طرفی مدیر عامل صنایع هوایی نیروهای مسلح طی سخنانی گفت: جت آموزشی کوثر که اخیرا رونمایی شده است، بر مبنای نیاز آموزشی نیروی هوایی طراحی و ساخته شده است.

وی با بیان اینکه تولید این محصولات نشانه توان و دانش بالای دانشمندان و متخصصین کشور در صنعت هوایی است، افزود: با تولید جت آموزشی کوثر، نیاز آموزشی نیروی هوایی ارتش به طور کامل برطرف خواهد شد و انشاءالله ظرف سه سال آینده به تعداد مورد نیاز از این هواپیما تولید و تحویل می شود.

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح اظهار داشت: این جت آموزشی، به هیچ عنوان نمونه برداری یا مهندسی معکوس نیست و طراحی بدنه و سایر سیستم های آن از صفر انجام شده است.

وی در ادامه با تاکید بر خودکفایی نیروی هوایی ارتش گفت: رزمایش ها و رژه های هوایی نیروی هوایی ارتش بیانگر این است که این نیرو در حوزه تعمیرات، اورهال و ساخت و ساز به خودکفایی رسیده است و هیچ گونه وابستگی به کشورهای بیگانه ندارد.

بنی طرفی با بیان اینکه متخصصین نیروی هوایی ارتش بسیاری از وابستگی های ما به کشور های دیگر را قطع کرده اند، ادامه داد: نیروی هوایی علاوه بر خودکفایی در زمینه طراحی و ساخت قطعات بسیار پیچیده، در ساخت سیمیلاتور و شبیه ساز انواع هواپیمای شکاری و ترابری کوچک و بزرگ نیز به خودکفایی رسیده است.

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح در پایان تاکید کرد: نیروی هوایی ارتش یک نیروی با انگیزه و قدرتمند در منطقه خاورمیانه است و شجاعت خلبانان تیزپرواز و کارکنان متعهد این نیرو توان نهاجا و  تجهیزات مورد استفاده را چندین برابر کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کلبه
۱۱:۳۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
خدا قوت
خواستن توانستن است .حتی در قلب تحریم ها .اجرتان با سید الشهدا (ع)
آخرین اخبار