مشهد؛

زیارت هر امام با معرفت شناسی امام قبول می‌شود

گفتمان سیاسی و اقدامات امام موسی بن جعفر (ع) در بهبوهه‌ها و شرایط فعلی می‌تواند خط دهی در مقابل کفر جهانی را نشان دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی پیش از ظهر امروز در مراسم شهادت امام موسی بن جعفر (ع) در رواق امام خمینی (ره) گفت: بزرگترین سعادت برای زائران حضرت رضا (ع) این است که عزای امام هفتم را در عزاخانه بر روی فرش میوه دلبندش امام رضا (ع) اقامه کنند و قطرات اشک بر مصیبت امام زندانی را به نظر امام رضا (ع) نمایش دادید.

وی افزود: مشکل شیعیان این است که تن‌ها فرصتی که برای عرض ارادت به هر امام داریم، شهادت و ولادت آن امام است در چنین ایامی تن‌ها ذکر مصیبت و شادی ولادت مورد توجه قرار می‌گیرد، ولی فرصتی برای امام شناسی وجود ندارد.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: زیارت هر امام با معرفت شناسی امام قبول می‌شود و آنچه ما از امام موسی بن جعفر (ع) می‌شناسیم رنج و زندان است، این در حالی است که معرفت شناسی به این امام نیز حائز اهمیت است.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه دوران امامت موسی بن جعفر ۳۴ سال بوده و بایستی به دوران امامت قبل از رفتن ایشان به زندان نیز توجه داشت، افزود: باید در نظر داشت که این امام چه اقدام و حرکت سیاسی در مقابل جریان حاکم نابکار انجام داده که هارون ۱۴ سال امام موسی بن جعفر (ع) را به زندان انداخته است.

وی در مورد اقدامات سیاسی امام موسی بن جعفر (ع) تصریح کرد: تحلیل مسائل سیاسی امام موسی بن جعفر (ع) در ۲۰ سال قبل زندان مسئله‌ای است که به ما خط و جریان را در بحران‌ها و شرایط مقابله با کفر جهانی نشان می‌دهد و می‌گوید که چه راهی را برویم و چه جریانی را طی کنیم.

امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه گفتار، عمل و تدبیر امامان برای ما حجت است، گفت: باید سیره رفتاری امامان را در بهبوهه‌ها، در مقابل جریان‌های لائیک و سکولار و در مقابل توطئه‌های سیاسی بدانیم، آیا موسی بن جعفر (ع) تن‌ها در خانه تدریس می‌کرده یا در مقابل فتنه‌های علیه اسلام مقابله کرده و برخورد سیاسی داشته است؟

آیت الله علم الهدی افزود: یکی از کارهای دشمنان اسلام ایجاد تردید در مردم در قداست زدایی از چهره‌های دینی است تا در مردم ایجاد تردید کرده و وابستگی به افراد دینی را کم کنند.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه دو گفتمان در حال حاضر حاکم است، تاکید کرد: امروز گرفتار گفتمان سکولار هستیم که معتقد است که دین در حکومت دخالت نکند و گفتمان دیگر می‌گوید که کارگزار به مقام ولایت نزدیک و سبقه دینی‌اش بالا باشد.

انتهای پیام//ف. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار