سمنان؛

برگزاری همایش روز زمین پاک در سمنان

مراسم زمین پاک با همکاری سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان وبا حضور ۹۰۰ کودک سمنانی در تالار هلال احمر این شهر برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ امیر ضیائیان معاونت فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان نیز در حاشیه این برنامه گفت: آموزش رفتارهای صحیح زیست محیطی باید از دوران کودکی آغاز تا تبدیل به یک باور ذهنی شود و این باور کودکان را موظف می‌کند تا از زیستگاهی که در آن زندگی می‌کند محافظت کند.

امیر ضیائیان افزود: این جشنواره با حضور ۹۰۰ نفر از کودکان پیش دبستانی شهرسمنان با اجرای برنامه های شاد مسابقه، سرود و سخنان فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان سمنان و تقدیر از پاکبانان برتر با حضور مسئولان محیط زیست، شهرداری و آموزش و پرورش استان برگزار شد.

وی اظهار داشت: کودکانمان را باید با بازیافت و استفاده مجدد از مواد آشنا کنیم و نحوه جمع‌آوری جداگانه زباله را به آنها آموزش و جداسازی زباله‌های تر و خشک را عملا به او نشان دهیم تا با الگوبرداری از رفتار ما به یک عادت برای او تبدیل شود.

ضیائیان تصریح کرد: در تفریحات و گردش‌ها زباله‌ها را در طبیعت رها نکنیم و از کودکان در جمع‌آوری زباله کمک بگیریم و به آنها بیاموزیم به طبیعت آسیب نرسانند.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.