کرمانشاه؛

عامل گرانی "گوجه فرنگی به گفته رئیس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان کرمانشاه

رئیس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان کرمانشاه سیل قبل از عید جنوب کشور و کمبود را عامل گرانی "گوجه" دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رئیس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان کرمانشاه سیل قبل از عید جنوب کشور و کمبود را عامل گرانی "گوجه" دانست و گفت: قیمت گوجه طی یک تا دو هفته آینده پایین می‌آید.

سیدعلی حسینی گفت: اکنون قیمت هرکیلو گوجه گلخانه‌ای در بازار شش تا هفت هزار تومان و گوجه زمینی حدود پنج هزار تومان است.

وی ادامه داد: این قیمتی است که با احتساب حدود 25 درصد سود مغازه‌دار به دست مردم می‌رسد، اما قیمت گوجه زمینی در میدان بار 3500 تا چهار هزار تومان و گوجه گلخانه‌ای پنج تا شش هزار تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان کرمانشاه کمبود را عامل گرانی گوجه در بازار دانست و اظهار کرد: سیلی که قبل از عید در جنوب کشور آمد باعث شد کمبود گوجه در بازار داشته باشیم، این کمبود فقط مربوط به یک برداشت نیست و تا چند برداشت هم ادامه دارد.

 
حسینی با بیان اینکه عمده گوجه‌ای که از بین رفته مربوط به جیرفت و جنوب شیراز بوده، یادآوری کرد: چند وقت دیگر گوجه خوزستان به بازار می‌آید و گرانی و کمبود مرتفع خواهد شد.

وی پیش‌بینی کرد، طی دو هفته آینده شاهد کاهش قیمت گوجه حتی به حدود هزار تا 1500 تومان باشیم.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان کرمانشاه عمده گوجه موجود در بازار کرمانشاه را مربوط به مناطق جنوبی کشور دانست و خاطرنشان کرد: تولید گوجه در کرمانشاه فقط محدود به گلخانه‌های کوچک است.

حسینی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته چنین گرانی گوجه‌ای نداشتیم، افزود: باید تدابیری توسط جهاد کشاورزی اندیشیده شود تا در چنین مواقعی با کمبود مواجه نشویم.

 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار