کرمان؛

همدری با مظلوم بدون توجه به مذهب، ثمره‌ی اسلام محمدی

مدیر حوزه های علمیه‌ی کشور گفت: از هر مظلومی بدون توجه به دینش حمایت خواهیم کرد.

همدری با مظلوم بدون توجه به مذهب، ثمره‌ی اسلام محمدیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ آیت الله اعرافی مدیریت حوزه های علمیه کشور در دومین کنگره‌ی بین المللی پیامبر اعظم (ص)  ضمن سپاس از دست اندرکاران این مراسم و تبریک مبعث پیامبر(ص)  بیانات خود را در سه بخش نگاهی به شخصیت ممتاز پیامبر(ص)، مقوله هم افزایی و همگرایی دینی و وضعیت امروز جهان غرب و شرق بیان کرد. 

 وی با اشاره به اینکه تجلیات خداوند در عالم هستی، دارای درجات است.  گفت: تجلی خداوند در قرآن و در وجود پیامبر خدا (ص) در بالاترین درجه قرار دارد.  

آیت الله اعرافی با اشاره به شخصیت والای پیامبر افزود: ما به عنوان اسلام و گفتمان انقلاب اسلامی به دو قاعده ی تحاور و گفتگوی ادیان  و اتحاد و  تقریب و همبستگی مذاهب اسلامی معتقدیم . 

 وی افزود: اعتقاد ما این قدر استوار است که با  هر مظلومی از هر مذهبی، اظهار همدردی می کنیم. 

مدیر حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: امروزآمریکایی ها  می خواهند به دعوای مذاهب بپردازند که این  برخلاف گفتمان اسلامی است و ما به جنگ های مذهبی معتقد نیستیم . 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای  تقریب و تعامل مذهبی چند تئوری وجود دارد،که بهترین تئوری در بحث رسیدن به حق  این است: در گفت وگو باز است.  

 آیت الله اعرافی  در ادامه با اشاره به افتخارات مسلمانان در عرصه های مختلف افزود: از دل این سرمایه های عظیم، انقلاب اسلامی با گفتمان وحدت و تقریب و تعامل و ایستادگی در برابر ظالمان که چند قرن ذخایر دنیای شرق را بردند؛ به وجود آمد و این انقلاب به شیعه و سنی نمی پردازد و  امت اسلام باید بازار علم مشترک و بازار اقتصاد مشترک به وجود آورد.

 انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار