رشت؛

نشست مجمع نمایندگان گیلان با رییس خانه ملت

مجمع نمایندگان گیلان با رییس خانه ملت در تهران دیدار کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛  رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار با مجمع نمایندگان گیلان گفت : از طرح های  زیر بنایی که توسعه گیلان را سرعت می دهد حمایت خواهم کرد.

علی لاریجانی  در دیدار با مجمع نمایندگان گیلان که در محل کار وی در تهران برگزار شد ظرفیت های گیلان را برای اجرای طرح های مرتبط با نفت و پتروشیمی مناسب دانست و گفت : با توجه به اینکه آب و گاز از بسترهای لازم برای اجرای طرح های پتروشیمی است ، گیلان با دارا بودن این دو عنصر اساسی می تواند محل مناسبی برای طرح های پتروشیمی باشد و مجلس این کار مهم را در اولویت قرار می دهد.
 
رییس مجلس شورای اسلامی از نمایندگان گیلان خواست سرمایه گذار برای اجرای طرح های پتروشیمی در این استان را پیدا کنند تا بتواند در خصوص تحقق آن با دولت تعامل کند.
 
وی همچنین محور توسعه در گیلان را کشاورزی و گردشگری عنوان کرد و افزود : صنعت ، حمل و نقل ، خدمات و بازرگانی باید در کنار محورهای اصلی توسعه گیلان لحاظ شود تا روند توسعه همه جانبه در این استان شمالی تسریع داده شود.
 
رییس خانه ملت همچنین از عزم جدی مجلس برای حمایت از تولید محصولات کشاورزی در کشور بویژه استان های شمالی خبر داد و گفت : خودکفایی در تولید برنج هدفی دست یافتنی است و این مهم باید با معرفی بذرهای اصلاح شده ، تنظیم تعرفه واردات و افزایش تولید در واحد سطح دنبال شود.
 
علی لاریجانی به دیگر ظرفیت های کشاورزی گیلان در زمینه ی تولید چای ، زیتون ، ابریشم ، مرکبات ، گیاهان دارویی و بادام زمینی  اشاره کرد و افزود : محصولات تولیدی گیلان از نیازهای اساسی کشور است و بستر سازی برای رونق آن گامی برای تقویت اقتصاد ملی ست.
 
وی در ادامه به توانمندی های گیلان در بخش پرورش انواع آبزیان ، بهره گیری بهینه از منابع جنگلی و عرصه های طبیعی اشاره کرد و افزود : نیل به این اهداف مستلزم دست یابی به تکنولوژی است که باید نسبت بدان اهتمام داشت.
 
رییس مجلس شورای اسلامی دفع غیر بهداشتی پسماندهای خانگی ، صنعتی و بهداشتی را از معضلات اساسی کشور بویژه در استان های شمالی برشمرد و گفت : راه علاج این مشکل سرمایه گذاری است و مجلس پیگیری این امور را در بستر تعامل با دولت در دستور کار قرار داده است.
 
رییس مجمع نمایندگان گیلان نیز در گزارشی به عمده ترین اولویت ها ، توانمندی ها و معضلات استان در بخش های تولید ، محیط زیست و اشتغالزایی اشاره کرد و افزود : شرایط اقلیمی گیلان ایجاب می کند ، رفع معضل پسماندها در قالب طرح های ملی دیده شود تا منابع آبی استان همراه با سرمایه های محیط طبیعی به نحو شایسته ای حفظ شود.
 
اسدالله عباسی اجرا و تکمیل  طرح های زیر بنایی و ملی را زمینه ساز تبلور توانمندی های بالقوه استان در حوزه های مختلف دانست و تصریح کرد : کارآفرینی در بستر رونق اقتصاد و معیشت مردم را باید در روند کلی توسعه استان جستجو کرد.
 
  جبار کوچکی نژاد و محمد صادق حسنی از نمایندگان رشت ، محمود شکری نماینده شهرستان های تالش ، رضوانشهر و ماسال ، مهرداد بائوج لاهوتی نماینده لنگرود ، منوچهر جمالی نماینده رودبار ، حسن خسته بند نماینده انزلی، حجت الاسلام محمد مهدی افتخاری نماینده  شهرستان های فومن و شفت و محمد حسین قربانی نماینده آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی بر لزوم تکمیل خط آهن رشت - انزلی – آستارا ، چاره اندیشی برای معضل دفع نامناسب پسماندها ، بهره گیری توسعه محور از منابع دریا ، طبیعت و جنگل ، احیای تالاب بین المللی انزلی ، توجه جدی به طرح های سالم سازی دریا و تخصیص اعتبارات لازم به نجات غریق ، لغو عوارض آزاد راه رشت – رودبار برای رانندگان بومی و تسریع در روند تامین آب آشامیدنی شهرهای جنوبی گیلان تاکید کردند. 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.