شیراز؛

اختتامیه جشنواره قرآنی طهورا

دومین جشنواره قرآنی طهورا به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فاطمه قصاب‌زاده دبیر جشنواره قرآنی طهورا گفت: این جشنواره در بخش‌های شفاهی شامل حفظ سوره و قرائت ترتیل و تحقیق سوره مبارکه اسرا و بخش ادبی شامل ارائه شعر، داستان، نمایشنامه‌، فیلم‌نامه بر اساس محورهای جشنواره که برگرفته از آیات نورانی سوره اسرا است، اجرا شد.

 
وی ادامه داد: بخش پژوهشی نیز شامل ارائه مقاله و پایان‌نامه بر اساس محورهای جشنواره، بخش مجازی شامل طراحی وبلاگ، بخش هنری شامل ارائه آثار خوشنویسی، نقاشی، عکاسی، گرافیک اعم از پوستر، آیه گرافی و تایپوگرافی، تکنیک اعم از کلاژ، دکوپاژ، مجسمه‌سازی، نماهنگ و کلیپ است.
 
دبیر جشنواره قرآنی طهورا تصریح کرد: از دیگر بخش‌های این جشنواره، برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی تفسیر سوره اسرا روزهای دوشنبه هر هفته، برگزاری مسابقات کتابخوانی، برگزاری نشست‌ها و کرسی‌های آزاداندیشی، پخش و نقد فیلم و برگزاری نمایشگاه کتاب بود.
 
فاطمه قصاب‌زاده اظهار کرد: محورهای جشنواره همگی برگرفته از آیات سوره مبارکه اسرا است،‌ و از جمله محورهای این همایش شخصیت پیامبر(ص) و موضع‌گیری مشرکان در برابر وی و قرآن، معراج پیامبر(ص)، فساد بنی‌اسرائیل بر روی زمین، ارزش نیکی به والدین، پرهیز از اسراف، آزادی اراده و اختیار، عدم پیروی از مجهولات و عناد و لجاجت سبب دوری جستن از حق و حقیقت بودند.  

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار