مزارع پرورشی آبزیان در آذربایجان غربی توسعه می‌یاید

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:توسعه مزارع پرورشی آبزیان و پرورش ماهی در قفس جزو سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی است که در استان نیز با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛جشنواره طبخ آبزیان در ارومیه به منظور افزایش سرانه مصرف ماهی در پارک جنگلی ارومیه برگزارشد.


اسمعیل کریم زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در این جشنواره گفت: سومین جشنواره طبخ آبزیان استان با تاکید بر لزوم افزایش سرانه مصرف آبزیان در استان برگزار شده است.

وی ادامه داد: توسعه مزارع پرورشی آبزیان و پرورش ماهی در قفس جزو سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی است که در استان نیز این امر با جدیت دنبال می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: این استان رتبه اول تولید آبزیان در منابع آب‌های داخلی در بین استان‌های غیر ساحلی در کشور را به خود اختصاص داده است و سالانه در آذربایجان غربی بیش از ۱۷ هزار تن انواع آبزیان تولید می‌شود که بیش از نیاز و مصرف سرانه استان است.

مدیر کل شیلات آبزیان آذربایجان غربی نیز در این مراسم با بیان اینکه سرانه مصرف آبزیان در استان در حدود ۶ کیلوگرم است که در مقایسه با مصرف سرانه کشور که ۱۰ کیلو گرم است خیلی پایین است.

معصوم فصیح ابراز امیدواری کرد که برگزاری چنین جشنواره هایی در بالا بردن و ترویج فرهنگ مصرف ماهی در بین مردم استان تاثیر گذار و موثر باشد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.