منیژه آرمین در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کتاب «کوروش آسوده بخواب» را در دست نگارش دارم

کتابم با عنوان «کوروش آسوده بخواب» چهارمین رمان از مجموعه چهار جلدی است که به تاریخ معاصر ایران می‌پردازد.

منیژه آرمین، نویسنده در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران در خصوص کتاب در دست نگارش خود گفت: کتابم با عنوان «کوروش آسوده بخواب» چهارمین رمان از مجموعه چهار جلدی است که به تاریخ معاصر ایران نگاه می‌کند. داستان آن وقایع سال‌های 1320 تا 1357 را دربر می‌گیرد. کتاب‌های دیگر این مجموعه چهار جلدی شب و قلندر، شباویز و «شانزده سال» است. 

وی افزود: کتاب «کوروش آسوده بخواب» از نظر ساختاری به کتاب «شانزده سال» شباهت دارد بعضی از شخصیت‌های این داستان افراد شناخته شده‌ای در تاریخ هستند و برخی دیگر شخصیت‌هایی داستانی هستند. این کتاب ادامه همان سه کتاب دیگر مجموعه چهار جلدی درباره تاریخ معاصر ایران است. هم اکنون این کتاب را در دست نگارش دارم امیدوارم کتاب «کوروش آسوده بخواب » برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب در سال آینده یا حتی زودتر از آن موقع منتشر شود.

این نویسنده در خصوص کتاب خود در سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار داشت: کتابم با عنوان «شانزده سال» قرار است در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شود.

گفتنی است؛ کتاب شانزده سال سومین جلد از مجموعه کتاب‌های منیژه آرمین است که به تاریخ معاصر ایران می‌پردازد و توسط انتشارات سوره مهر در سال 95 منتشر شد. رمان «شانزده سال» داستانی و مستند است و با رمان‌های دیگر متفاوت بوده و همانند پازل است؛ یعنی برخی از بخش‌ها کاملاً مستند و برخی از بخش‌ها دنباله داستان «شب و قلندر» و «شباویز» است.

سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال جاری از 13 تا 23 اردیبهشت ماه در شهر آفتاب برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار