اعلام جزئیات برنامه‌های سوره مهر در نمایشگاه کتاب/ عرضه آثار مزین به تقریظ رهبر انقلاب در قالب جدید

نشست خبری برنامه‌های انتشارات سوره مهر جهت شرکت در نمایشگاه کتاب برگزار شد.

برنامه‌های سوره مهر در نمایشگاه تبیین شدبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری برنامه‌های انتشارات سوره مهر جهت شرکت در نمایشگاه کتاب با حضور قره‌داغی مدیر عامل سوره مهر و جمعی از خبرنگاران برگزار شد.

قره‌داغی در این نشست گفت: تلاش کردیم در عرصه تولید کتاب و نشر کتاب‌های اولی که در سطح انتشارات سوره مهر باشند هم تصحیح و هم تسریع انجام دهیم امسال با بیش از 150 عنوان کتاب چاپ اول در غرفه انتشارات سوره مهر حضور داریم، همچنین 200 عنوان کتاب یا 200 دوره تجدید چاپ از کتاب‌های سابق داریم که مجموعه تیراژ این‌ها به بیش از 9 هزار جلد و حدود 200 میلیون صفحه می‌رسد. 
 
وی با به اشاره به افزایش فضای غرفه کودک و نوجوان سوره مهر، گفت: امسال غرفه 90 متری با 350 عنوان کتاب کودک و نوجوان داریم که 70  عنوان آن چاپ اول هستند و از چند نویسنده شاخص مانند مصطفی رحمان‌دوست، افسانه شعبان‌نژاد، محمدرضا سرشار کتاب‌هایی در غرفه کودک و نوجوان موجود است. با توجه به گسترش فعالیت‌های انتشارات سوره مهر در حوزه‌ کتاب‌های الکترونیک، غرفه نشر الکترونیکی هم امسال برای اولین بار در عرصه رسانه‌های دیجیتال حضور دارد. کتاب‌های صوتی امسال به 15 عنوان می‌رسد که عمدتا کتاب‌های شاخص انتشارات است. 
 
قره‌داغی تصریح کرد: کتاب‌های انتشارات سوره مهر از لحاظ موضوعی به کرات مورد تایید مقام معظم رهبری قرار گرفتند و سال گذشته ایشان بر سه کتاب تقریظ نوشتند؛ بر همین اساس با پیش‌بینی تقاضا برای این کتاب‌ها، بیش از 800 هزار نسخه را برای نمایشگاه آماده کردیم. با توجه به اینکه سال‌های گذشته با ازدحام در غرفه‌های سوره مهر مواجه بودیم، امسال از مسئولان، تقاضای فضای بیشتری داشتیم ولی باز هم با همان متراژ در محل سابق غرفه مستقر هستیم. 
 
وی برنامه‌های انتشارات سوره مهر الکترونیک جهت شرکت در نمایشگاه‌ کتاب را به این ترتیب عنوان کرد: این انتشارات با 10 عنوان کتاب گویای جدید (به صورت سی‌دی و دی‌وی‌دی) و در مجموع 15 عنوان کتاب گویا، آماده عرضه در نمایشگاه، پنج اپلیکیشن، چند کتاب چند رسانه‌‌ای جدید و در مجموع 30 اپلیکیشن آماده عرضه در نمایشگاه، نرم‌افزار واقعیت افزوده سوره مهر با پوشش بیش از 12 عنوان کتاب و افتتاح رسمی جشنواره سراسری، من و کتاب (شامل بخش‌های هنر کتاب خوانی کتاب آوا و دوستداران قلم)، بهره ‌برداری از نرم‌افزار خود ناشری سوره مهر؛ آماده استقبال از مخاطبان در غرفه سوره مهر الکترونیک در سالن دیجیتال نمایشگاه کتاب با بیش از هزار عنوان کتاب الکترونیک است. 
 
در این نشست حیدر ایمنی مدیر روابط عمومی انتشارات سوره مهر گفت: سال گذشته این انتشارات برای پنجمین سال متوالی ناشر برتر شد و تقدیر‌نامه‌ای نیز از مقام معظم رهبری دریافت کرد. امسال نیز برنامه‌های مترقی با هدف ترویج کتاب و کتاب‌خوانی و ایجاد ارتباط احساسی با بازدیدکنندگان داریم، همچنین نشست‌هایی با حضور کارشناسان و خبرگان حوزه نشر، دیدار با مؤلفان و ناشران و طنزنویسان و دعوت از هنرمندان سینما و تلویزیون را در برنامه داریم. 

وی گفت: ناشر برتر بودن یا 5 ستاره بودن برای انتشارات سوره مهر عوایدی نداشته حتی باعث تنگناهای بیشتری برای ما شده؛ امسال که 150 کتاب چاپ اول داریم، فضای ما همان فضای قبلی است و این معضلی برای انتشارات سوره مهر است. 
 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
یکی نیست پیگیری کنه که واسه چی امسال تا الان بخشنامه جذب سربازمعلم نیومده ؟ یعنی نمیاد؟
آخرین اخبار