سخنگوی وزارت امور خارجه چین؛

دیپلماسی چین با کره شمالی برقرار است

چین روز سه‌شنبه اعلام کرد کانال های دیپلماتیک این کشور با کره شمالی همچنان باز است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس ، چین روز سه شنبه اعلام کرد کانال های دیپلماتیک این کشور با کره شمالی همچنان باز است و به رغم تشدید تنش ها در منطقه شبه جزیره کره ، مبادلات با پیونگ یانگ به طور عادی ادامه دارد. 

لو کانگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز با بیان این مطلب به خبرنگاران گفت چین از همه طرفها می خواهد ضمن حفظ خویشتنداری از توسل به هر گونه اقدامی که موجب تشدید تنش ها در منطقه شود خودداری کنند. 

لو کانگ به مورد خاصی در کنفرانس خبری امروز اشاره نکرد ولی افزود تاکید دارم چین و کره‌شمالی کانال های دیپلماتیک و مبادلات عادی با یکدیگر را حفظ کرده اند. 

وی تصریح کرد : «‌ تاکید می کنم اوضاع کنونی در شبه جزیره کره پیچیده و حساس و تنش ها بالا است. ما از همه طرفهای مربوط می خواهیم تا خویشتنداری و آرامش خود را حفظ کنند و از هر گونه اقدامی که موجب تشدید تنش ها شود اجتناب کنند.»‌

از سوی دیگر ،شرکت هواپیمایی ملی چین «ایرچاینا» پروازهای خود را به پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی در شرایطی از سر می گیرد که تعلیق موقت آن باعث ایجاد گمانه زنی هایی شده بود مبنی بر اینکه چین به علت برنامه هسته ای و موشکی کره شمالی به این کشور فشار وارد می کند. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پکن، یکی از نمایندگان خدمات مشتریان ایرچاینا به این خبرگزاری گفت پروازهای پکن و پیونگ یانگ که هر هفته روزهای دوشنبه و جمعه است از روز پنجم ماه مه از سر گرفته می شود. این در حالی است که پیشتر تلویزیون دولتی چین اعلام کرده بود پروازها از تاریخ 17 ماه آوریل به حال تعلیق در آمده است. 

این نماینده شرکت هواپیمایی ایرچاینا گفت:«این مسیر هرگز حذف نشده بود بلکه به سبب مسئله فروش بلیط، موقتا لغو شده بود.» به گفته وی، این شرکت در آینده برای تعیین ترتیبات پروازی، مسئله تقاضای مشتری را نیز مد نظر قرار خواهد داد. 

ایرچاینا تنها شرکت هواپیمایی خارجی است که به صورت منظم و مرتب به کره شمالی پرواز انجام می دهد. 

لو کانگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین هفته قبل ضمن رد دخالت دولت چین در تعلیق پروازهای شرکت ایرچاینا گفت این تصمیم صرفا بر اساس مسائل بازار صورت گرفته است. 

همزمان با افزایش تنش ها میان آمریکا و کره شمالی در ماه های اخیر، واشنگتن بارها از پکن خواسته است برای مهار پیونگ یانگ، از نفوذ خود استفاده کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار