گوترش خبر داد: کمک یک میلیارد و 100 میلیون دلاری برای مقابله با قحطی در یمن

دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد کشورهای اهدا کننده متعهد شدند یک میلیارد و 100 میلیون دلار کمک بشر دوستانه به کشور یمن اختصاص دهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آنتونیو گوترش – دبیر کل سازمان ملل – در پایان کنفرانس یک روزه برای درخواست کمک به مردم یمن، گفت: کشورهای اهدا کننده متعهد شدند یک میلیارد و 100 میلیون دلار کمک بشردوستانه به کشور یمن اختصاص دهند. 

با این وجود، سازمان ملل پیش‌تر اعلام کرده بود در سال میلادی جاری، به 2 میلیارد و 100 میلیون دلار کمک مالی برای مقابله با قحطی در این کشور نیاز دارد. همینک به دلیل تجاوز رژیم سعودی به کشور فقیر یمن، در هر ده دقیقه یک کودک به دلیل گرسنگی و بیماری جان می‌دهد. 

پیش‌تر، مقامات سازمان ملل و روسیه درباره حمله ائتلاف رژیم سعودی به بندر "حدیده" یمن، که شاهراه کمک‌رسانی به میلیون‌های شهروند قحطی‌زده یمنی است هشدار داده بودند. 

عربستان سعودی در 25 مارس 2015 (6 فروردین 1394) برخلاف قوانین بین الملل و به دلایل واهی به یمن، فقیرترین کشور عربی حمله گسترده هوایی کرد. این جنگ تاکنون منجر به کشته شدن هزاران نفر و قحطی گسترده در این کشور شده است. با این وجود، رژیم سعودی بدون توجه به هشدارهای مراجع بین المللی، به تجاوز گسترده خود ادامه می‌دهد. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار