رشد 30 درصدی پرداخت زکات در استان بوشهر

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: در سال گذشته با تلاش گسترده انجام شده، مردم استان بوشهر 25 میلیارد ریال زکات پرداخت کردند که نسبت به سال 94 دارای رشد 30 درصدی بوده است.

رشد 30 درصدی پرداخت زکات در استان بوشهر
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد لطفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه زکات به عنوان بک ذخیره و طرفیت الهی می‌تواند مهمترین نقش در توانمندسازی فردی و اجتماعی جامعه ایفاء کند، اظهار داشت: پرداخت زکات آثار و برکات ارزشمندی به دنبال دارد که سبب توسعه در شهر و روستاهای استان، افزایش وحدت و همدلی و همچنین مهربانی در جامعه اسلامی می‌شود.

وی افزود: بر اساس سیاست‌گذاری شورای زکات در سال 96، ضمن تدوین برنامه‌های جامع فرهنگی تبلیغی زکات، زکات جمع‌آوری شده در زمینه‌ی توانمندسازی خانواده های نیازمند و بر پایه اولویت‌ها که مهمترین آن اشتغال، مسکن، فرهنگی و ازدواج خواهد بود هزینه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به رشد 30 درصدی پرداخت زکات تصریح کرد: در سال گذشته با تلاش گسترده انجام شده، مردم استان بوشهر 25 میلیارد ریال زکات پرداخت کردند که نسبت به سال 94 دارای رشد 30 درصدی بوده است و از این میزان زکات جمع‌آوری شده در سال گذشته، 80 درصد در حوزه توانمندسازی هزینه شده است.

لطفی یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، حرکت جدی به سمت اشاعه فرنگ زکات در دستور کار داریم و پیش‌بینی می‌شود با رشد مناسب‌تری نسبت به سال گذشته بتوانیم تا 35 میلیارد ریال زکات در سطح استان بوشهر جمع‌آوری کنیم.

وی ادامه داد: نقش ائمه جمعه در فرهنگ‌سازی پرداخت زکات بسیار موثر بوده به گونه‌ای که بخشی از این زکات جمع‌آوری شده محصول تلاش‌های این افراد است.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.