ارومیه؛

فراهم شدن زمینه جذب سرمایه گذار در آذربایجان غربی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت:زمینه جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی در آذربایجان غربی فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ا جعفرصادق اسکندری ، در دومین همایش"ایده‌شو" که با محوریت تجارت و بازرگانی در محل موزه تاریخ طبیعی آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه هم اکنون اقدامات بسیار ارزنده ای در پارک علم و فناوری استان انجام پذیرفته که نوپا هستند و باید از ایده پردازان حمایت شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به اقدامات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: سال 95 برای استان و کشور بسیار موفقیت آمیز بوده تا جایی که در بخش صنعت، معدن و تجارت کارهای بسیار ارزشمندی در راستای افزایش توان تولیدی انجام پذیرفت اما راه بسیار طولانی در پیش رو بوده و باید از نظریات ایده پردازان استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه در راستای توسعه کسب و کار در استان، بسیاری از واحدهای تولیدی احیا شدند گفت: در سوی دیگر طرح های صنعتی بسیاری در سال گذشته افتتاح شده و امسال نوسازی و تجهیز واحدهای تجاری نیز در حال انجام است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و شعار سال 96 بیان کرد: به منظور تحقق فرمایشات ایشان در راستای اقتصاد مقاومتی، تولید - اشتغال، واحدهای تولیدی برپا شده و بیش از 10 هزار واحد تولیدی راکد در کل کشور به مدار تولید بازگشت و 6 هزار طرح صنعتی راه اندازی شد.

اسکندری خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در بخش های صنعت، معدن، تجارت و خدمات بازرگانی و تجاری رویکردها را باید تغییر داده و بر روی ایده های منجر به تولید سرمایه گذاری کرد تا زمینه برای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی استان فراهم شود و در این رابطه سعی می‌شود تا صادرات محوری در دستور کار قرار گرفته و تولیدات خود را دانش بنیان کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: سال گذشته 55 فقره گواهی و 7 پروانه R&D در استان صادر شد که نشان از عزم این سازمان برای توسعه فعالیت های دانش بنیان در استان دارد چون یکی از سیاست های 12 گانه سیاست های اقتصاد مقاومتی این است که بتوان فعالیت های اقتصادی را دانش بنیان کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.