قزوین؛

انتقال آب سد طالقان تا سه سال آینده

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندارگفت: طرح انتقال آب سد طالقان تا سه سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ منوچهر حبیبی در بازدید از سد طالقان افزود: این پروژه با ۶ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی آب آشامیدنی ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا را تامین خواهد کرد.
 
انتقال آب سد طالقان تا سه سال آینده 
 
وی اضافه کرد: همه دستگاه‌ها و تجهیزات لازم برای شروع رسمی کار اجرایی آماده شده است و هیچ مشکل خاصی دراین زمینه وجود ندارد.
 
حبیبی با اشاره به کلنگ زنی اجرای این طرح در سفر رییس جمهور به استان در هفته جاری اظهار امیدواری کرد: این طرح بزرگ عمرانی با اهتمام سرمایه گذار بخش خصوصی در موعد مقرر به بهره برداری برسد.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اضافه کرد: در سال‌های گذشته حداکثر سهم استان از سد طالقان ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیون متر مکعب بود، اما با پیگیری‌های صورت گرفته در سال جاری این مقدار به ۲۵۰ میلیون متر مکعب افزایش یافت.
 
حبیبی ادامه داد: تخصیص این مقدار از آب سد طالقان، مشکلات ما را در تامین آب کشاورزی و زراعی حل خواهد کرد و پیش بینی می‌شود با توجه به بارش‌های خوب امسال، در زمان حاضر مشکل خاصی در تامین این آب از سد طالقان نداشته باشیم.
 
حمید پویا مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین نیز در این بازدید گفت: با اختصاص مصوبه سفر رئیس جمهوری، عملیات اجرائی این پروژه دارای ردیف ملی و بودجه شد.
 
پروژه آب رسانی از سد طالقان به استان قزوین در سفر رئیس جمهوری به استان در مهرماه سال ۹۵، را به مردم مصوب شده است.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.