در حاشیه نشست هیات دولت؛

ربیعی: 3 میلیون و 200 هزار بیکار داریم

وزیر کار و تعاون گفت: اکنون 3 میلیون و 200 هزار بیکار داریم اما برنامه‌هایی تحت عنوان برنامه 9 گانه اشتغال داریم که از 2 مسیر برای ایجاد شغل می‌خواهیم اقدام کنیم.

ربیعی: 3 میلیون و 200 هزار بیکار داریم
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی ربیعی وزیر کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما اکنون 3 میلیون و 200 هزار بیکار داریم، اما در تلاشیم بیش از یک میلیون شغل در کشور ایجاد کنیم چرا که با تاخیر افرادی که به دنبال حضور در بازار کار هستند مواجه شدیم و این تاخیر پنجره‌ای را برای افراد جویای کار در شرایط فعلی مهیا کرده است.

وی  افزود: در مدتی نتوانستیم برای کسانی که جویای کار هستند، شغل ایجاد کنیم که ما را با حجم زیادی از بازار کار مواجه کرده که تعداد آنها یک میلیون و 200 هزار نفر تخمین زده میشود.
 
ربیعی در خصوص حل مشکلات بیکاری گفت: سال گذشته که برنامه اقتصاد مقاومتی آغاز شد، شش جلسه در کمیسیون‌های تخصصی و جلسات متعدد دیگری را به این امر اختصاص دادیم. در این میان می‌توان به برنامه‌های 9 گانه اشتغال اشاره و به دو روش در این زمینه عمل کرد.
 
وزیر راه ادامه داد: یکی از روشهای موثر سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال است و تجربه کشورهای مختلف نشان داده که رشد در پاره ای از موارد نمی‌تواند منجر به افزایش میزان اشتغال شود براین اساس طرحی تحت عنوان طرح کارورزی تصویب شد که هم اکنون زیرساخت‌ها و منابع مالی آن به انجام رسیده است.
 
وی تصریح کرد: در این طرح فارغ‌التحصیلان به صورت گسترده مورد هدف قرار دارند همچنین استان‌های مورد نظر شناسایی و سامانه ثبت نام نیز مهیا شده است همچنین مصوبه تعیین دستمزد به کارفرمایان و کارآفرینان ابلاغ شده و آنها با پرداخت مزدی که از سوی ما صورت می‌گیرد وارد بازار کار می‌شوند.

ربیعی خاطر نشان کرد: با اجرایی شدن طرح کارآموزی در سه استان بررسی ها حاکی از آن است که در  این زمینه به موفقیت 70 درصدی رسیده‌ایم.

وزیر کار با اشاره به اینکه هدف از طرح کارآموزی کاهش هزینه کارفرمایان است گفت: طرح کارورزی برای فارغ‌التحصیلان است و ما با این فرآیند به دنبال ایجاد بازار کار تثبیت شده هستیم ضمن اینکه در تلاشیم هزینه کارفرمایان را به حداقل برسانیم. همچنین به حمایت از کارفرمایان در طرح بیمه انها خواهیم پرداخت به طوری که نسبت به پرداخت حق بیمه‌شان اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه طرحی برای افراد کم‌توان جسمی نیز در نظر گرفته شده است گفت: در حمایت از افراد کم توانی جسمی طرحی اختصاص دادیم که سازمان فنی و حرفه ای متناسب با جسم این افراد برنامه‌هایی ارائه می‌دهد همچنین در طرح اشتغال عمومی در برخی مناطق حداقل چهار ماه کار و فعالیت برای این افراد تضمین خواهیم کرد.

ربیعی با اشاره به بزرگترین طرح وزارت کار و رفاه و امور اجتماعی گفت: بزرگترین طرح ما طرح تکاپو است. در مجموع در 27 استان در سال‌های 1394 و  95 در زمینه گردشگری، خدمات مولد، حمل و نقل، لجستیک، صنایع مکمل، طرح‌های پایین‌دستی و انرژی شناسایی شده که تاکنون 20 هزار میلیارد تومان برای آنها منابع مالی پیش‌بینی شده و 600 میلیارد نیز برای آن تسهیلات در نظر گرفته شده که امیدواریم با انجام آن بر مسئله بیکاری تا حد زیادی فائق آییم.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: ربیعی ، بیکاری ، وزیر کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۲۸ شهريور ۱۳۹۶
دیگه هیچ وقت خبرتونو و سایتتونو نگاه نمیکنم
اینجوری نمیمونه با اومدن امام زمان
آخرین اخبار