نماینده ولی فقیه در زنجان گفت:جامعه ما به تکریم و تجلیل از فرهیختگان، علما و اندیشمندان برای الگودهی به جوانان نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛آیت الله علی خاتمی در مراسم تجلیل و تکریم از خدمات ۷۰ ساله آیت الله علی اکبر قریشی که به همت دانشگاه قاضی طباطبایی ارومیه برگزار شد، گفت:جامعه ما به تکریم و تجلیل از فرهیختگان، علما و اندیشمندان برای الگودهی به جوانان نیاز دارد.

نماینده ولی فقیه در زنجان گفت:علما سه نوع هستند دسته اول آن دسته از علما هستند که برای رضای خداوند علم را یاد گرفته، یاد می‌دهند و به علم خود عمل می‌کنند که این علما در دنیا بزرک بوده و قابل تکریم هستند و علاوه بر این در عالم والا نیز در ملکوت آسمان‌ها نیز بزرگ هستند.

وی افزود: دومین دسته علما آنهایی هستند که به کمال نرسیده اند و از آموختن هیچوقت کوتاهی نمی‌کنند و امیدبخش نجات هستند.

آیت الله خاتمی ادامه داد: سومین دسته را افرادی تشکیل می‌دهد که با هر بادی می‌لرزند، با هر سازی می‌رقصند و به هر نوایی ناله سر می‌دهند چرا که ثبات شخصیت و فکر ندارند و از نور علم، جان و دلشان نورانیت پیدا نکرده است.

وی به شخصیت آیت الله سید علی اکبر قریشی اشاره کرد و گفت: مقام و جایگاه شخصیت هایی مانند امام راحل و آیت الله قریشی که عمر خود را در هدایت کردن دیگران سپری کرده اند، در روز قیامت قابل احترام و یک درجه پایین‌تر از انبیاء و اوصیای الهی خواهد بود و حق شفاعت خواهند داشت.

نماینده ولی فقیه در زنجان با اشاره به اینکه وحدت بین مسلمانان و وحدت بین ادیان آسمانی در ایران بی سابقه استافزود:استکبار جهانی با تجهیز و ایجاد گروهک‌های تکفیری و تروریستی سعی در شکست اسلام دارد چرا که با اسلام مخالف هستند و خوشبختانه با وجود همه توطئه‌ها توسط دشمنان وحدت مسلمین ایرانی حفظ شده به گونه‌ای که در نوع خود بی‌سابقه است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.