کرمان؛

راه اندازی کارناوال سلامتی در کرمان

کارناوال سلامتی، با طی کردن مسیرهای اصلی کرمان، به مردم تراکت‌های آموزشی در رابطه با موضوعات سلامت نیز اهدا کرد.

راه اندازی کارناوال سلامتی در کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ امینایی مدیر مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در رابطه با کارناوال سلامت گفت: ایده و طرح اولیه راه اندازی کارناوال سلامت، توسط مدیریت مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت به دانشگاه علوم پزشکی کرمان پیشنها،د و پس ازموافقت ریاست دانشگاه، این کار با همکاری معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان انجام شد.

امینایی افزود: پس از بررسی های لازم و هماهنگی با آموزش و پرورش،  ۳۵ نفر از دانش آموزان یکی از دبیرستان های شهر کرمان برای شرکت در این کارناوال انتخاب شدند.

وی اضافه کرد: به این دلیل دانش آموزان را انتخاب کردیم که علاوه بر ارائه آموزش های لازم درطول مسیر، آنها نیز پیام های آموزش سلامت را نیز با اهدای تراکت آموزشی به  مردم منتقل می کردند.

به گفته وی مطالب ارائه شده در تراکت های آموزشی بر اساس آخرین تحقیقاتی که در زمینه مهمترین مسائل بهداشتی جامعه صورت گرفته، انتخاب و در طول مسیر کارناوال  به مردم شهر کرمان تقدیم شد.

وی گفت: در طول مسیر دانش آموزان در رابطه با خود مراقبتی در فضای مجازی، تغذیه سالم و مسئولیت اجتماعی آموزش های لازم را فرا گرفتند.

امینایی گفت: دانش آموزان پیام هفته سلامت "زندگی سالم با نشاط و امید" را  با نواختن دف و سازهای سنتی ایرانی از اول تا پایان مسیر تراکت ها را توزیع کردند.

 به گفته وی اولین توقف این کارناوال در پارک شورای شهر کرمان بود که مردم استقبال خوبی داشتند.

 وی افزود: کارناوال سلامت در بازار کرمان که در میدان گنجعلیخان متوقف شد دانش آموزان با نوازندگی تراکت های آموزشی را در بین جمعیت مردم توزیع کردند و مردم نیز استقبال خوبی از این کارناوال داشتند.

وی اضافه کرد: اقدام کارناوال سلامت و اجرای موسیقی سنتی و توزیع تراکت آموزشی در بازار مورد استقبال گردشگران خارجی نیز قرار گرفت.

 وی گفت: در بازار کرمان جمعی از ورزشکاران و هنرمندان مطرح استان که در کشور نیز دارای مقام هایی هستند به جمع کارناوال سلامت پیوستند.

 وی ادامه داد: در بازار پیمان نصیری قهرمان پارا المپیک  دارنده ۲۶ مدال جهانی، غلام عباس گلشنی فر قهرمان پرورش اندام آسیا، و دکتر محمد نصیری نایب رییس فدراسیون پروش اندام در رابطه با ورزش و اخلاق ورزشی صحبت کردند.

وی گفت: همچنین مسئول فرهنگی میدان گنجعلیخان نیز در مورد هنر و میراث فرهنگی برای جمعیت حاضر سخنرانی کرد.

 وی گفت: دانش آموازن همراهی کننده این کارناوال سلامت در مسیر بازار کرمان تا موسسه رعد با غذا و نوشیدنی سالم که مورد تایید معاونتهای بهداشتی و معاونت غذا و دارو دانشگاه  بودند پذیرایی شدند.

امینایی گفت: دانش آموزان کارناوال سلامت موسیقی سنتی و محلی کرمان را به معلولان  مجمتع نیکوکاری رعد تقدیم کردند و همچنین معلولان نیز با اجرای موسیقی از دانش آموزان و همچنین از دکتر حق دوست رئیس دانشگاه که همواره یار و همراه این موسسه است قدردانی شد.

 وی مهمترین قسمت کارناوال را قرائت قطعامه ۳۵ بندی دانست.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار