مشهد؛

دستگیری سارقان حرفه‌ای یک میلیاردی در نیشابور

با هوشیاری و تلاش پلیس شهرستان نیشابور سارقان حرفه‌ای یک میلیارد ریالی ۱۲ منزل در شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، سرهنگ حسین بیات مختاری فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت وسایل و طلاجات منازل دستگیری عامل یا عاملان این سرقت‌ها در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: تیمی مجرب از ماموران دایره اطلاعات جنایی و عملیات ویژه پلیس آگاهی شهرستان با بررسی صحنه سرقت‌های صورت گرفته و با راهنمایی‌های مالباختگان متوجه شدند سارقان بااستفاده از زمین‌های خالی که در مجاورت منازل بوده وارد و پس از شکستن قفل منازل اقدام به سرقت وسایل و .. می‌نمایند.

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور خاطرنشان کرد: کارآگاهان در ادامه تحقیقات فنی، پلیسی و با استفاده از بانک اطلاعاتی به یکی از متهمان سابقه دارمظنون که با هماهنگی مقام قضایی وی در یک اقدام غافلگیرانه و ضربتی دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش، تعداد هشت دستگاه تلویزیون ال‌ای دی، پنج دستگاه گوشی تلفن همراه، و هم چنین مبلغ پنج میلیون تومان وجوه نقد حاصل از فروش طلاجات مسروقه کشف و ضبط گردید.

سرهنگ بیات مختاری گفت:متهم ۳۵ ساله در مواجهه با ادله و مستندات پلیس به ۱۲ فقره سرقت منازل با کمک و همدستی یک نفر دیگر که وی نیز از متهمان سابقه دار بود اعتراف و وی نیز دستگیر شد.

وی افزود:متهمان ۳۰ و ۳۵ ساله در مجموع به سرقت حدود یک میلیارد ریال وسایل منزل از قبیل: (تلویزیون، وجوه نقد، طلاجات و..) اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت:در این رابطه نیز یک نفر مالخر طلاجات مسروقه در یکی از شهرستان‌های مجاور شناسایی که عملیات برای دستگیری وی نیز ادامه دارد.

سرهنگ بیات مختاری تاکید کرد:با توجه به احتمال ارتکاب سرقت‌های دیگر تحقیقات برای کشف سایر سرقت‌های احتمالی دیگر ادامه دارد.

وی به شهروندان توصیه کرد: به منظور جلوگیری از سرقت منزل، به شهروندان توصیه می‌کنیم از نگهداری وجوه نقد زیاد، اشیاء قیمتی و اسناد و مدارک در منزل و محل هایی که سارقان به سهولت به آن‌ها دسترسی پیدا می‌کنند خودداری کرده و حتی المقدور در صورت نگهداری این اشیاء در منزل از گاوصندوق هایی که از استحکام لازم برخوردار است، استفاده کنند.

انتهای پیام//م. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.