مشهد؛

حمایت از محرومان مهمترین رسالت معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی گفت: حمایت از اقشار محروم و مستضعف مهمترین رسالت معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی است.

حمایت از محرومان مهمترین رسالت معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ مصطفی خاکسار قهرودی با بيان اينكه تاسیس معاونت امداد مستضعفان تجلی یک نگاه و رویکرد جدید در آستان قدس رضوی بوده که در پرتوی منشور هفتگانه مقام معظم رهبری شکل گرفت، عنوان كرد: از زمان صدور حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به تولیت جديد آستان قدس رضوی و تاکیدات مکرر ایشان در بندهای مختلف این حکم بر لزوم محرمیت زدایی و خدمت به زائران و مجاوران علی بن موسی الرضا(ع) این امر مهم به عنوان رسالت جدیدی در دستور کار این آستان مقدس قرار گرفت.

وی ابراز کرد: در منشور هفت گانه رهبری، استفاده از امکانات و توانایی‌های این آستان مقدس برای ارائه خدمات بهتر و گسترده‌تر به زائران و مجاوران محروم به عنوان ماموریت جدیدی برای مسئولان این آستان مقدس تعریف شد.

خاکسار قهرودی با بیان آستان قدس رضوی در طول سال 95 خدماتی در قالب ستادهای مختلف و با همکاری سازمان‌های بسیج، کمیته امداد و سپاه پاسداران به محرومان و مستضعفان ارائه کرد، گفت: در اردیبهشت ماه سال 95 با دستور تولیت آستان قدس رضوی و به منظور تسهیل در ارائه خدمات بهتر و برنامه‌ریزی شده به زائران و محرومان معاونت امداد مستضعفان تشکیل شد.

وی تشرف 300 هزار زائر زیارت اولی و محروم به حرم مطهر رضوی، توزیع بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های نیازمند در استان خراسان و مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان، تشکیل نمایندگی‌های آستان قدس رضوی در استان‌ها، ملاقات نمایندگان آستان قدس رضوی از بیماران ناتوان در استان‌های مختلف کشور و ..... را از جمله اقداماتی دانست که در معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوي انجام شده است.

تحصیل دانشجویان کم درآمد در دانشگاه امام رضا(ع)

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی ادامه داد: امسال در دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) ظرفیتی ایجاد شد تا 250 دانشجوی ممتاز و کم درآمد در مقطع کارشناسی این دانشگاه در قالب بورسیه تحصیل کنند.

وی با بیان اینکه نامه‌های زیادی به آستان قدس رضوی از سراسر کشور ارسال می‌شود، گفت: در این معاونت تیم‌های مختلفی تشکیل شده تا نامه‌های دریافتی زائران و مجاوران را مطالعه کنند و برای رفع مشکلات مطرح شده در این نامه‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی ادامه داد: همچنین این معاونت برای خدمت رسانی بهتر کانال تلگرامی با نگاه حمایتی و توانایی خیران برای کمک به نیازمندان راه‌اندازی کرده است و درخواست‌های ثبت شده در این کانال بررسی و برای رفع آن اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه آستان قدس رضوی رفع موانع و مشکلات در زمینه اشتغال را نیز در دستور کار دارد، ابراز كرد: این معاونت با تشکیل 25 کمیسیون مختلف راه‌ها و اقدامات رفع محرومیت و ایجاد اشتغال به ویژه در مناطق محروم را بررسی می‌کنند.

خاکسار قهرودی ابراز کرد: معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی در قبال رفع محروميت در كشور مسئولیت سازمانی ندارد، اما بر اساس منشور هفتگانه رهبري معظم انقلاب كمك رسان دستگاهایي همچون جهاد سازندگی، کمیته امداد، بسیج سازندگي و ... در رسیدگی به مشكلات محرومان است و برای گره گشايي از زندگي مردم مستضعف تلاش می‌کند.

انتهای پیام//ف.ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.