سرهنگ یادگار نژاد خبر داد

دستگیری عامل ایجاد صفحات جعلی در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: شخصی که اقدام به دسترسی غیرمجاز به اکانت افراد و ایجاد صفحات جعلی در فضای مجازی می‌کرد توسط پلیس دستگیر شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ ستاد امین یادگار نژاد رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان در این خصوص اظهار داشت: شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس اعلام کرد که اکانت شبکه اجتماعی دخترش هک شده است که رسیدگی به پرونده با موضوع دسترسی غیر مجاز به سامانه‌های مخابراتی در دستور کار کارگاهان این پلیس قرار گرفت.
 
وی در خصوص دسترسی غیر مجاز صورت گرفته افزود: پس از بررسی فنی توسط کارشناسان این پلیس موفق به شناسایی و دستگیری متهم به هویت معلوم در یکی از شهرستان‌های استان شدند.
 
این مقام ارشد انتظامی در خصوص جعل هویت در فضای مجازی گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که کاربران را تهدید می‌کند موضوع جعل هویت بوده به خصوص در زمانی که کاربر در زمینه‌ای جزء افراد سرشناس و شناخته شده باشد. در صورتی که در حیطه کسب و کار یا حوزه اجتماعی خود، فرد سرشناسی هستید، ممکن است افراد دیگری با سوء‌استفاده از محتوا‌ها و اطلاعاتی که شما به صورت عمومی به اشتراک گذاشته‌اید، با نام و هویت جعلی شما و با راه‌اندازی صفحات مشابه، دست به اخاذی، کلاهبرداری و سایر اقدامات مجرمانه دست بزنند، از این رو هوشیاری در حفظ اطلاعات و محتواهای خصوصی کاملاً اهمیت دارد.
 
رئیس پلیس فتا کرمان در پایان از شهروندان محترم خواست در این فضا به افراد ناشناس اعتماد نکنند، زیرا شبکه‌های اجتماعی مملو از کاربرانی است که با هویت‌های جعلی و برای مقاصد خاص مثل کلاهبرداری، اشاعه مسایل ضد اخلاقی و سایر اقدامات غیرقانونی و مجرمانه نسبت به ارتباط گیری با کاربران اقدام می‌کنند. از این رو از پذیرفتن افرادی که با هویت، تصاویر و طرح مطالب اغوا کننده سعی در ارتباط گیری و افزودن شما به لیست دوستان یا علاقمندان صفحه‌ی خود هستند، اجتناب کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار