در ادامه سفر روحانی به هرمزگان

افتتاح فاز اول تولید بنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارس

فاز اول پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس که به همت سپاه پاسداران ساخته شده است، با حضور روحانی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، فاز اول تولید بنزین پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، پیش از ظهر امروز با حضور حسن روحانی و جمعی از وزرا و مدیران استانی  افتتاح شد.
 
این پالایشگاه توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء سپاه پاسداران ساخته شده و در فاز اول آن قادر است روزانه 12 میلیون لیتر بنزین باکیفیت بالا تولید کند.

این میزان تولید موجب قطع وابستگی کشورمان به تولید نفت خواهد شد و در عین حال به تدریج با راه‌اندازی فازهای دیگر این پالایشگاه، امکان صادرات بنزین مازاد تولیدی کشورمان نیز فراهم می‌آید.

همچنین قرار است تا روحانی در ادامه سفر به استان هرمزگان و شهر بندرعباس، چند پروژه توسعه شهری را نیز افتتاح کند.

سردار عبادالله عبدالهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء نیز گفت: با بهره برداری از این واحد ، ایران در تولید بنزین خودکفا شد.

وی افزود: با بهره برداری از مراحل دو و سه این پالایشگاه تا پایان امسال نیز، ایران جزء کشورهای صادر کننده بنزین قرار می گیرد.

 فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء گفت: با راه اندازی این پالایشگاه برای چهار هزار نفر اشتغال ایجاد شد.

ستاره خلیج فارس به عنوان نخستین پالایشگاه طراحی شده بر اساس خوراک میعانات گازی در سه فاز صد و بیست هزار بشکه ای، جمعاً سیصد و شصت هزار بشکه ، در کنار پالایشگاه فعلی بندرعباس، با تلاش قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء ساخته شده و توانایی تولید روزانه بیش از سی و شش میلیون لیتر بنزین دارد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء افزود: خوراک مورد نیاز این پالایشگاه با خط لوله ای به طول بیش از سیصد و هشتاد و هشت کیلومتر از پالایشگاههای گازی عسلویه تأمین می شود.

سردار عبدالهی گفت: ساخت این پالایشگاه از بهمن هزار وسیصد و هشتاد و نه ، در اوج تحریم های ظالمانه ، با همت پیمانکاران ، مشاوران داخلی و متخصصان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)آغاز شد و حدود هشتاد درصد تجهیزات آن ساخت داخل است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با بیان اینکه در مراحل ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس بیش از ده هزار نیروی انسانی و متخصص داخلی فعالیت داشتند گفت: در حال حاضر نیاز کشور پنجاه و نه میلیون لیتر بنزین در روز است که بیش از ده میلیون لیتر آن از خارج کشور تأمین می شود.

سردار عبادالله عبداللهی افزود: ظرفیت این واحد تولید روزانه دوازده و نیم میلیون لیتر بنزین است .

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا افزود: واحد تقطیر این پالایشگاه پارسال به بهره برداری رسید و روزانه صد و بیست هزار بشکه میعانات گازی فرآورش می شود.

سردار عبداللهی افزود : تولید روزانه چهارده میلیون لیتر گازوئیل سبک و سنگین ، سه میلیون لیتر سوخت جت ، گاز هیدروژن و گوگرد از جمله تولیدات این پالایشگاه است.

پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان به وسعت هفتصد هکتار در بیست و پنج کیلومتری غرب بندرعباس واقع است.

انتهای پیام/پ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
با افتخار پالایشگاه رو افتتاح کردید ولی چه فایده کارگرانی که اینجا کار میکنند نزدیک ۵ ماهه حقوق نگرفتن.ما چه گناهی کردیم ما به چی افتخار کنیم