دلیل نام گذاری روز پاسدار چه بود؟

محسن رضایی پستی را در صفحه اینستاگرامش به روز پاسدار اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پاسدار در لغت به معنی نگهبان و مراقب است و پاسداران، کسانی هستند که در حساس ترین لحظات تاریخ، از میان مردمان برمی خیزند و همچون دژی استوار، مردانه در راه رسیدن به حق و حقیقت و حفظ آن گام برمی دارند. تشابه عملکرد و هم خوانی اهداف پاسداران با سیره عملی امام حسین علیه السلام ، موجب شد تا روز تولد مبارکش به عنوان «روز پاسدار» تعیین شود.
 
درهمین راستا سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  با انتشار تصویری جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درصفحه اینستاگرامش ، ضمن تبریک روز پاسدار، علت انتخاب سالروز میلاد سیدالشهدا(ع) به عنوان روز پاسدار را بیان کرد. 
 
 محسن رضایی نوشت:
"سال اول تشکیل سپاه، مفصل بحث شد که چه روزی را به عنوان روز پاسدار انتخاب کنیم. پس از شنیدن نظرات مختلف، روز ولادت حضرت ابا عبدالله امام حسین (ع) را انتخاب کردیم. دلیل این انتخاب آن بود که پاسداران حاضر بودند برای دفاع از مردم واسلام تا پای جان فداکاری کنند. این روحیه را در طول تاریخ و دریاران امام حسین (ع) دیده بودیم. از زمان تأسیس سپاه تا امروز با فداکاری و جانبازی پاسداران انقلاب، ده‌ها خطر بزرگ ازسر مردم، ایران ونظام اسلامی رفع شده است. این روز را به همه پاسداران ایران اسلامی تبریک می‌گویم."
 
 
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار