کرمان؛

جیرفت را سه رودخانه فصلی تهدید می کند

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان جیرفت را سه رودخانه فصلی تهدید می‌کند لذا در زمینه ساماندهی این رودخانه‌ها باید فعالیت‌های کارشناسی انجام شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، یحیی کمالی پور دیشب در نشست جمع بندی بازدید مسئولان شرکت مدیریت منابع آب ایران از مناطق خسارت دیده سیل بند رودخانه هلیل رود جیرفت افزود: حفر 10هزار چاه‌ غیرمجاز به دلیل بی تدبیری مسئولان وقت، رعایت نشدن حق آبه هلیل رود و احداث سد بر سرشاخه‌های هلیل رود صورت گرفته است.
وی گفت: پر کردن چاه هنرمندی نیست بلکه تدبیر منابع آبی هنرمندی است تا دیگر شاهد این مشکلات نباشیم.
وی ادامه داد: با فعالیت‌های کارشناسی شده در زمینه تجمیع چاه ها، مجوز دار کردن و برقی کردن چاه‌ها مسائل آب مردم این منطقه را باید مدیریت کرد، زیرا مردم برای تامین آب مورد نیاز خود مجبور به حفر چاه شده اند و امروز باید این مساله را با تدبیر حل کرد.
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: سیلاب اخیر خسارت‌های زیادی به منطقه حاشیه رودخانه هلیل رود وارد کرد و در این سیلاب بخش هایی از دیواره حاشیه هلیل رود تخریب و سبب خسارت به خانه‌های مردم شد.
وی اظهار کرد: بعد از این حادثه نشستی با مسئولان شرکت مدیریت منابع آب کشور برگزار شد و نتیجه آن مذاکرات، بازدید امروز تیم مدیریت منابع آب از مناطق حادثه دیده است.
کمالی پور افزود: شهرستان جیرفت را سه رودخانه فصلی تهدید می‌کند لذا در زمینه ساماندهی این رودخانه‌ها باید فعالیت‌های کارشناسی انجام شود.
وی اظهار کرد: برنامه ریزی دقیق و کارشناسی در زمینه ترمیم دیواره بستر رودخانه هلیل رود باید انجام شود تا با کوچکترین سیلاب دچار مشکل نشویم.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.