گراهام: تحریم‌های روسیه را به طرح مجازات‌های ایران اضافه می‌کنیم

سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی اعلام کرد برای افزودن تحریم‌های روسیه به طرح تحریم ایران تلاش می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشریه کنگره آمریکا در گزارشی نوشت: این سناتور جمهوری‌خواه تاکید کرده در تلاش است پیشنهاد تحریم‌های روسیه را -که بررسی آن متوقف شده است- به طرح جداگانه‌ای که درباره تشدید مجازات‌های مالی ایران است، بیفزاید. 

گراهام سه‌شنبه شب در گفتگو با خبرنگاران ضمن ابراز خرسندی از اینکه بر روی طرح تحریم‌های ایران کار می‌شود، گفت قصد دارد طرح تحریم‌های روسیه را نیز به آن اضافه کند. 

پس از آنکه سناتور باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنا، این هفته به خبرنگاران گفت این کمیته قصد ندارد در آینده نزدیک طرح تحریم‌های روسیه را به جریان اندازد، حامیان تشدید مجازات‌های مالی روسیه برای پیشبرد هدف خود در صدد یافتن راه جدیدی برآمدند. 

سناتور جان مک‌کین -که ریاست کمیته نیروهای مسلح سنا را برعهده دارد- به خبرنگاران گفت وی، گراهام و دیگر سناتورها برای تصویب تحریم‌هایی که مسکو را هدف قرار دهد به دنبال گزینه‌های دیگر هستند. 

گراهام و مک‌کین در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند احتمالا تلاش خواهند کرد تا این قانون را از طریق کمیته امور مالی یا به عنوان یک متمم در صحن سنا پیش ببرند. 

گروهی از سناتورها از هر دو حزب از جمله مک‌کین و گراهام اوایل امسال طرح قانونی را ارائه کردند که براساس آن، تحریم‌های جدیدی بر ضد روسیه اعمال خواهد شد. علت این تحریم‌ها مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و همچنین در درگیری‌های اوکراین و سوریه اعلام شده است. 

آن‌ها همچنین از طرحی حمایت می کنند که بر اساس آن دولت دونالد ترامپ برای لغو تحریم‌های روسیه در رابطه با اوکراین به نظر کنگره نیاز دارد. هر دو طرح در کمیته روابط خارجی سنا متوقف شده‌اند. 

برخی سناتورها از جمله کورکر و کاردین، اوایل امسال طرح تحریم‌های ایران را که از حمایت هر دو حزب برخوردار است، ارائه کردند. بر اساس این طرح، مجازات‌های مالی که توسعه موشک‌های بالستیک ایران، آنچه که حمایت این کشور از تروریسم خوانده شده و هرگونه انتقال سلاح و نقض ادعایی حقوق بشر را هدف قرار می‌دهد، افزایش می‌یابد.  

گراهام قادر خواهد بود طرح تحریم‌های روسیه را به طرح تحریم‌های ایران اضافه کند مگر آنکه میچ مکانل، رئیس اکثریت سنا با استفاده از آیین نامه مانع‌تراشی کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار