بجنورد؛

افزایش 20درصدی مستمری مددجویان

مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد به ۹۵ هزار تومان رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛عباس اهرابی،مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی به افزایش 20 درصدی مستمری مددجویان اشاره کرد و افزود :میزان افزایش مستمری مددجویان برای رفع مشکلات این قشر کافی نیست.

وی افزود: مستمری افراد تحت پوشش از ۹۵ هزار تومان در خانواده یک نفره تا ۳۶۵ هزار تومان در خانواده های پنج نفره افزایش یافته است که از فروردین ماه به حساب خانوار ها واریز شده است.

اهرابی با بیان اینکه از سال 90 تاکنون 15 هزار و 500 نفر از مددجویان با اجرای طرح های اشتغال خود کفا شده اند گفت: این نهاد توانست رتبه اول استان، در ایجاد اشتغال پایدار را در سال گذشته کسب کند.

وی با اشاره به اینکه سال 95 برای یک هزار و 855 نفر از مددجویان اشتغال پایدار ایجاد شد ،اظهار کرد: امسال تلاش خواهیم کرد تا 20 درصد بیشتر نسبت به مدت مشابه اشتغال ایجاد کنیم .

وی با بیان اینکه با اجرای طرح های مختلف از جمله اشتغال، مسکن، کمک به دانش آموزان و دانشجویان برای تحصیل، کمک به درمان بیماران و سایر خدمات به دنبال کاهش مددجو هستیم، مطرح کرد: کمیته امداد همچون اورژانس اجتماعی است که بعد از رفع مشکل، افراد را از پوشش خارج می کند تا افراد نیازمند دیگری را جایگزین کند.

مدیر کل کمیته امداد استان با تاکید بر اینکه یکی از اولویت های این نهاد خودکفا کردن مددجویان است،اظهار کرد: 50 درصد از افرادی که سال گذشته از تحت حمایت این نهاد خارج شده اندبا ایجاد اشتغال به خود کفایی رسیده اند.

اهرابی یاد آور شد: در ماه رمضان امسال جشن خوکفایی چهار هزار و335 مددجوی زیر پوشش این نهاد نیز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.