کرمانشاه؛

باید دانشجویان مهارتی آچار به دست تربیت شود

یکی از روش ها وشیوه های ترسیم جهت گیری کلی نظام و مسئولان که به ابتکار مقام معظم رهبری ایجاد گردیده نامگذاری سالها است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه گفت : یکی از روش ها وشیوه های ترسیم جهت گیری کلی نظام و مسئولان که به ابتکار مقام معظم رهبری ایجاد گردیده نامگذاری سالها است .

ناصری امید با بیان این مطلب که رهبر معظم انقلاب با هوشمندی امسال را به عنوان سال اقتصاد مقاومتی ؛تولید و اشتغال نامگذاری فرمودند گفت :تحقق این مهم ،ضرورت اهتمام جدی در توانمند سازی نیروی انسانی به عنوان با ارزش ترین سرمایه هر کشوری و ایجاد فرصت های جدید اشتغال را می طلبد .

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای کرمانشاه با تاکید بر تربیت دانشجویان مهارتی آچار به دست گفت: بایستی آسیب شناسی لازم صورت پذیرد و آموزش های فنی و مهارتی در آموزش و پرورش ، آموزش عالی و دانشگاه ها توسعه یابد .

ناصری امید افزود : علی رغم تراکم زیاد دانش آموزان در رشته های نظری متاسفانه رشته های هنرستان مورد استقبال دانش آموزان قرار نگرفته است .

وی اضافه کرد : با توجه به اینکه تربیت افراد در هنرستان ها نیازمند امکانات و تجهیزات و هزینه های بیشتر است ،اما گرایش کم دانش آموزان به رشته های هنرستان از این پتانسیل به خوبی استفاده نمی شود .

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه اظهار داشت : در کارگروه های اشتغال بایستی به دنبال ایجاد اشتغال با شیم و کارگروه اشتغال صرفاً پرداخت کننده تسهیلات نباشد.

وی با بیان این مطلب که استاندار محترم در این زمینه طرح های خوبی را ارائه دادند گفت: بهره مندی از کارشناسان و افراد صاحب فکر و ایده در زمینه ی اشتغال ، کار آفرینی ،روابط کار و بازار کار می تواند در حوزه ی اشتغال راهگشا باشد .

ناصری امید در ادامه به بررسی وضعیت موجود،آسیب شناسی نقاط قوت و مزیت های استانی ، ایده پردازی در زمینه ی اشتغال ،تحلیل پژوهش ها و کمک به تصمیم سازی برای مدیران را از جمله راهبرد هایی عنوان کرد که می توان پیگیری نمود.

 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.