کرمانشاه؛

باید فرهنگ کار و مهارت آموزی گسترش پیدا کند

نماینده مردم کرمانشاه گفت: تسهیل ورود به دانشگاه منجر شده تا ضمن گسترش فرهنگ مدرک گرایی از کیفیت نظام آموزش مهارت در دانشگاه ها کاسته شود .

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه ای هایت شهر کرمانشاه در نشستی که با قائم مقام سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه داشت گفت:متاسفانه امروز توسعه و تشویق فرهنگ مدرک گرایی ، به تدریج میل به مهارت آموزی را در بین جوانان کاهش داده است .

عبدالرضا مصری با اشاره به وضعیت موجود درباره حل معضل بیکاری در جامعه تصریح کرد: تسهیل ورود به دانشگاهمنجر شده تا ضمن گسترش فرهنگ مدرک گرایی از کیفیت نظام آموزش مهارت در دانشگاه ها کاسته شود به طوری که خروجی فارغ التحصیلان با فرصت های اشتغال همخوانی ندارد .

وی با تاکید بر این که فقدان مهارت بسیار از جوانان یکی از دلایل عمده اشتغال و جذب آنها توسط کارفرمایان است، گفت:بایستی فرهنگ کار و مهارت آموزی گسترش پیدا کند.

نماینده مردم کرمانشاهدر مجلس شواری اسلامی اظهار داشت : عدم آموزش مناسب و کسب مهارت های فنی و حرفه ای باعث شده که نه تنها دانش آموخته دانشگاهی درک صحیحی از واژه ی شغل مناسب نداشته باشد بلکه به غلط در آنها انتظارات و توقعات نابجایی شکل گرفته باشد.

مصری با اشاره به چشم و هم چشمی جوانان و خانواده ها در بحث مدرک گراییبدون توجه به کسب فن و مهارت افزود: اگر پایه مبنای پرداخت حقوقو دستمزد مهارت باشد دیگر مدرک گرایی در بین جوانان اولویت نخواهد بود .

وی اضافه کرد : اگر به هر فرد شاغل بر اساس میزان مهارت وی پرداخت شود ،فقط او برای کسب مهارت انگیزه پیدا می کند .

نماینده مردم در مجلس شواری اسلامی گفت : یکی از بزرگترین تبلیغات این مدرک گرایی که در جامعه نمود عینی پیدا کرده این است که دیگر کسی حاضر نمی شود با وجود داشتن مدرک تحصیلی بالا ،حاضر به انجام کاری حتی با شان ومنزلت متوسط نیستند و همه خواهان میزی هستند که مدرک تحصیلی شان حفظ شود.

مصری اضافه کرد : باید افراد را کار آفرین و طالب فن تربیت کنیم و از این خیل مدرک گرایی افراطی که نتیجه ای جز بیشتر شدن آمار بیکاران ندارد جلوگیری کرد .

وی ابراز داشت :فرد طالب فن و مهارت بیکار نخواهد ماند و می تواند زندگی خود را تامین کند چرا که پشتوانه او فن و مهارت است که کسب کرده است.

 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار