کرمانشاه؛

اولویت ما توجه بیشتر به موسیقی سنتی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت:اولویت ما توجه بیشتر به موسیقی سنتی است.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه موسیقی زبانی جهانی و بیانگر عواطف انسان‌ها است، گفت: اولویت ما توجه بیشتر به موسیقی سنتی در استان است.

  حجت‌الاسلام رحیم جعفری در نشست‌ صمیمی که با حضور هنرمندان رشته موسیقی کرمانشاه برگزار شد، با طرح این پرسش که چه راهکارهایی برای احیاء موسیقی سنتی در شهرستان‌ها وجود دارد، عنوان کرد: از حمایت مردم و مساعدت متولیان فرهنگی در این راستا استفاده می‌کنیم تا هنر اصیل موسیقی سنتی جایگاه خود را پیدا کند.

وی با اشاره به تلاش برای پیگیری مسائل مربوط به موسیقی و رایزنی با متولیان فرهنگی در این زمینه، تاکید کرد: باید از پتانسیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ظرفیت استانداری استفاده کنیم تا به وسیله تامین منابع مالی و مدیریت صحیح و درست، مشکلات را از سر راه هنرمندان استان برداریم.

جعفری با اشاره به اینکه در مورد صدور مجوز کنسرت هیچ مشکلی نداریم، اما اولویت ما با موسیقی سنتی است، گفت: یکی از ارکان موسیقی خود شما هنرمندان هستید و حمایت و اهتمام شما به عنوان ستون اصلی و با کنار گذاشتن اختلاف سلیقه‌ها، می‌تواند شما را به هدف اصلی برساند.

در این نشست تعدادی از هنرمندان رشته موسیقی به بیان مشکلات این عرصه هنری پرداختند و از مسؤولان مربوطه راه‌کارهایی را برای احیا موسیقی سنتی و پیگیری مطالبات هنرمندان استان خواستار شدند.

جدی گرفتن فعالیت هنرمندان در شهرستان‌ها، برگزاری جشنواره موسیقی در کرمانشاه در راستای شکوفایی این رشته هنری از مطالبات و موضوعات هنرمندان استان کرمانشاه بود.

 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار