حال و هوای پیش از مناظره

قطار مناظرات به ایستگاه دوم خود رسید و گوی رقابت میان شش نامزد انتخابات ریاست جمهوری در زمین مناظرات افتاد.

حال و هوای پیش از مناظره
به گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان؛ بعد از استقبال مردم از  برگزاری مناظره اول با موضوع اجتماعی، اکنون چشم ها به رسانه ملی است تا شاهد برگزاری مناظره دوم با موضوع اقتصادی و سیاسی باشند .

خبرنگاران کم و بیش از ساعت 14:20 در مقابل ساختمان معاونت سیما و محل برگزاری مناظره مستقر شده اند و مشغول قرار دادن و تنظیم پایه های دوربین هستند.

هوا برخلاف صبح بارانی امروز،  آفتابی است و پیش بینی ها گویای برگزاری یک مناظره گرمتر است. برگزاری  مسئولان تدارکات،  حراست، حفاظت و... همه چیز را مهیای ورود شش نامزد انتخاباتی در سازمان صدا و سیما کرده اند.

عقربه های ساعت زمان 14:30 را نشان می دهد که اقای علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما به محوطه ساختمان معاونت سیما آمد و با استقبال قائم مقام خود به محل مناظره وارد شد البته وی پیش از ورود به ساختمان دقایقی به خوش و بش با خبرنگاران و تصویربردار ان پرداخت.

این بار هم خبرنگاران بر سر اینکه کدام شخصیت به عنوان اولین نامزد به محوطه معاونت سیما خواهد آمد،  با هم بحث می کنند اما براساس ورود نامزدها در مناظره اول در انتظار آقا میرسلیم هستند.

ساعت 14:45 تکاپوی بچه های تشریفات، خبرنگاران را متوجه خبر ورود جهانگیری اولین نامزد انتخابات ریاست جمهوری به سازمان صدا و سیما کرد.  همه آماده شدند و دقایقی بعد وی سوار بر خودروی نوک مدادی سراتو به محوطه معاونت سیما وارد شد.

اولین نامزد انتخابات ریاست جمهوری مورد استقبال حجت‌الاسلام موسوی مقدم قرار گرفت و با حضور در جمع خبرنگاران اعلام کرد که برای حضور در این مناظره محکم وارد شده زیرا مناظره می طلبد که در آن قوی حاضر شد.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم  رییسی دومین نامزدی است که در ساعت 15:10 با یک سمند دودی وارد می شود.  وی در مقابل خبرنگاران اطهار داشت که مهمترین مسئله در مناظره امروز آن است که مردم احساس راستی و صداقت را درک کنند.

لحظاتی بعد ورود یک ال نود سفید به محوطه معاونت سیما خبر از حضور هاشمی طبا داد.  این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در بدو ورود اعلام کرد که تاکتیک خاصی در مناظره ندارم و مهمترین مسئله را در جامعه راستی و درستی می دانم.

هوا کم کم با ورود ابرها از حالت آفتابی خود خارج می شد و نوید باران می داد و این امر برای خبرنگاران و تصویربرداران کار را کمی سخت می کرد.

محمدباقر قالیباف هم چهارمین نامزدی بود که سوار بر یک سمند سفید در محوطه معاونت سیما حاضر شد.  وی در ابتدای ورود در مقابل خبرنگاران اطهار کرد که در مناظره اول به دلیل حضور روحانی و جهانگیری در واقع آنها دو فرصت برای دفاع از دولت یازدهم داشتند.

در این مناظره فضای مقابل ساختمان معاونت سیما برای خبرنگاران تا حدودی فرق کرده و کمی آنها را برای چینش دوربین و ایستادن خبرنگار مقابل لنز دوربین به دردسر انداخته است. این بار خبرنگاران شبکه العالم و خبر رادیو هم به جمع رسانه های حاضر در محوطه معاونت سیما پیوسته اند.

  نرده های فلزی با طناب قرمز رنگ کنار فرش قرمز را این بار برای خبرنگاران عقب تر آورده اند و بهانه مسئولان تشریفات برقراری نظم بیشتر است.

حدود یک ساعت به آغاز مناظره باقی مانده و هنوز دو نامزد انتخاباتی به محل مناظره نیامده اند، صدای رعد و برق هم نشان می دهد هر لحظه باران خواهد بارید.

آقا میرسلیم برخلاف مناظره اول که به عنوان اولین کاندیدا به محل مناظره وارد شد، این بار در مقام پنجمین نامزد راس ساعت 15:30 دقیقه سوار بر سمند سفید به محوطه وارد شد.

وی در مقابل دوربین ها اعلام کرد که هر مناظره تاکتیک خاص خود را دارد و متاسفانه در اولین مناظره حق مطلب به خوبی ادا نشد.
باران نم نم شروع به باریدن گرفت و این امر موجبات شوخی و خنده خبرنگاران و تصویربردار ان شد،  یکی از آنها می گفت با این هوای تهران دیگر نیازی به رفتن شمال نیست و دیگری این نزول آسمانی را از قدم یکی از نامزدها می دانست.

بارش باران شدیدتر شد و روحانی نیامد، خبرنگاران توانستند یک چتر برای گرفتن بر سر دوربین ها بیابند.  هر لحظه بر بارش باران افزوده می شد و گاهی نوعی رعد و برق هم چاشنی آن می شد.

ورود حسام الدین آشنا مشاور رسانه ای روحانی از دور به محوطه نوید حضور روحانی را می داد.  وی بعد از حال و احوالپرسی با خبرنگاران به ساختمان معاونت سیما وارد شد.

خبرنگاران همچنان منتظر ند تا آخرین نامزد انتخابات ریاست جمهوری هم به محوطه بیاید.  خودرویی خارج از محوطه ایستاد و کنجکاوی اهالی رسانه را برانگیخت اما این نهاوندیان مسئول دفتر حجت الاسلام روحانی بود که از آن پیاده شد.
 
جوانی در کنار نهاوندیان چتر بدست قرار گرفت اما وی اصرار داشت خودش چتر را بر بالای سر نگه دارد و جوان  معذب در کنار نهاوندیان تا محل ورود به ساختمان معاونت سیما آمد. مسئول دفتر رئیس جمهور برخلاف آشنا بدون توجه به خبرنگاران وارد شد.

باران شدت گرفت و خبرنگاران همچنان در انتظار ورود روحانی هستند.  با نزدیک شدن به ساعت 16 کم کم از شدت باران کاسته شده و در نهایت قطع شد.  

ساعت روی موبایل 15:50 را نشان می دهد که روحانی سوار بر پژوی بژ رنگ به محوطه وارد می شود و مورد استقبال قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما قرار گرفت. وی در واکنش به سوال خبرنگاران ایستاد و درباره اصلیت مناظره گفت که باید در مناظره از تخریب و سیاه نمایی دوری کرد تا مناظره واقعی باشد.

با ورود حجت‌الاسلام روحانی به عنوان آخرین نامزد انتخابات ریاست جمهوری به محل برگزاری مناظره،  خبرنگاران و تصویربرداران برای جمع بندی خبرها و مشاهده مناظره به محل تعبیه شده در محوطه رفتند. 
 
باران بار دیگر بارش گرفت اما این بار با شدت و سر و صدای بیشتر،  هر لحظه صدای رعد و برق در فضا می پیچد. جایگاه خبرنگاران و دیگر دست اندرکاران در محوطه مقابل ساختمان معاونت سیما در حقیقت چادری بزرگ است که در داخل آن میز و صندلی و همچنین مانیتوری برای نمایش مناظره قرار داده شده است.

در میانه نمایش مناظره، صدای چک چک باران بر روی سقف شنیده می شود و گاهی آنقدر بلند است که حتی صدای نامزدهای انتخاباتی از تلویزیون به گوش نمی رسد.  دغدغه تصویربردار ان خیس نشدن دوربین هاست و خبرنگاران از چگونگی انجام مصاحبه با نامزدهای انتخاباتی بعد از خروج از محل مناظره با وجود بارش شدید باران می گویند و دست به دعا برداشته اند اما هر بار با صدای بلند رعد و برق بر خواسته خود می خندند.

در این میان صدای یاالله یاالله از درب ورودی چادر توجه حضار را جلب کرد،  تصویربردار مخصوص کار با کرین( جرثقیل دوربین) نگران از خیس شدن ابزار کار خود سعی داشت آن را به داخل چادر هدایت کند اما متاسفانه تنها توانست نیمی از آن را وارد چادر کند و به علت ارتفاع بلند سیمش موفق نشد.

در میانه سرما و صدای بلند قطرات باران بر روی سقف چادر،  پاسخ ها و سوالات نامزدهای انتخاباتی نسبت به  یکدیگر گاهی موج هیجان را در میان جمع ناظر بوجود می آورد. 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.