کرمانشاه؛

300 روستای استان امسال گازرسانی می‌شوند

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه از گازرسانی به 300 روستای استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سیروس شهبازی با اشاره به گازرسانی به 25 شهر و 780 روستای استان تا به امروز، گفت: در حال حاضر بیش از 99 درصد جمعیت شهری و 54 درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز برخوردارند.


وی تعداد مشترکین گاز استان را 517 هزار مشترک اعلام و تصریح کرد: از این تعداد 446 هزار مشترک شهری و 71 هزار مشترک روستایی هستند.

شهبازی از گازرسانی به 248 روستای استان در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: علاوه بر این تعداد روستا، شهر باینگان نیز سال گذشته به شبکه گاز استان وصل شد.

وی افزود: در سال جاری نیز گازرسانی به 500 روستای دیگر استان را در دستور کار داریم که تا پایان سال کار گازرسانی به 300 روستای آن به اتمام می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه، تصریح کرد: با گازرسانی به این تعداد روستا شاخص برخورداری روستاییان استان از گاز طبیعی از 54 درصد به 65 درصد می‌رسد.

شهبازی افزود: امسال همچنین عملیات اجرایی گازرسانی به سه شهر ریجاب، نوسود و نودشه نیز آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: با گازرسانی به این سه شهر تنها شهرهای ازگله و سومار باقی می‌مانند که با اتمام گازرسانی به آنها، 100 درصد جمعیت شهری استان از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه در ادامه از افزایش گاز تحویلی به صنایع عمده و نیروگاه‌های استان در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: با بهره‌برداری از خط تقویتی 30 اینچ کرمانشاه، حجم گاز تحویلی به صنایع عمده و نیروگاه‌های استان افزایش می‌یابد.

شهبازی خاطرنشان کرد: این کار از دو جهت حائز اهمیت است، هم به دلیل حفظ محیط زیست و هم صرفه اقتصادی آن که موجب می‌شود صنایع کمتر از فرآورده‌های نفتی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه تا به امروز قیمت گاز در سال جاری افزایش نداشته است، گفت: فعلا دستوری برای افزایش گازبها ابلاغ نشده است.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.