کرمان؛

تدوین کتاب تاریخ عدلیه در کرمان

کتاب تاریخ عدلیه کرمان با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی در جنوب شرق کشور و بخش تاریخ دانشگاه شهید باهنر کرمان تدوین می شود.

تدوین کتاب تاریخ عدلیه در کرمان به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛  یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن اعلام این خبر در جلسه تعامل و هم اندیشی پیرامون تدوین "کتاب تاریخ عدلیه در کرمان" اظهار داشت : تدوین کتاب تاریخ عدلیه در کرمان بایستی  از غنای علمی لازم برخوردار باشد تا آیندگان بتوانند حتی در نقاط مختلف جهان مورد بهره برداری علمی قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه در هر برهه ای از از تاریخ،بحث عدالت وقضا دارای نقاط قوت وضعفی بوده است،گفت: بحث عدالت و قضا هم مثل مباحث سیاسی،اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی در طول تاریخ دچار تحولاتی شده است وگاهی ساختار ها وگاهی مبانی عدالت دچار تغییراتی شده است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان عنوان نمود: تدوین این تحولات در مقاطع مختلف تاریخی کشور و به ویژه در استان کرمان می تواند یک تجربه واندوخته ای  ارزشمند برای انجام کارهای پژوهشی و اجرایی برای نسل های آینده باشد.

نماینده عالی قوه قضائیه تصریح کرد: ضرورت دارد با کمک و بهره گیری از متخصصین و تاریخ دانان استان   یک اثر ماندگار و ارزشمند با غنای علمی بالا در حوزه تاریخ قضا در استان کرمان منتشر نماییم .

شایان ذکر است  جلسه تعامل وهم اندیشی پیرامون تدوین "کتاب تاریخ عدلیه در کرمان" با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمان و جمعی از معاونان ،مدیر مرکز اسناد وکتابخانه ملی  جنوب شرق كشور ( کرمان)،رئیس بخش تاریخ دانشگاه شهید باهنر کرمان،رئیس انجمن تاریخ کرمان و مولف کتاب در محل دادگستری کرمان برگزار گردید .

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار