اصفهان؛

شناسایی 14 تن از شهدای مفقودالاثر اصفهانی در سال گذشته

در سال گذشته چشم انتظاری تعداد 14 خانواده مفقودالاثر با تفحص پیکر مطهر شهدایشان به پایان رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی قریشی  اظهار کرد: گمنامی و گمنام بودن در سیره، روش و منش اسلامی به دلیل اینکه از فضیلت خاص و والایی برخوردار بوده و روایت بسیار زیادی در رابطه با انسان‌هایی که خود را به چنین خصلتی ملزم دانسته‌اند، آمده است.

وی افزود: در جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس به دلیل نامساعد بودن وضعیت جغرافیایی مناطق عملیاتی، حجم آتش و قرار گرفتن شهدا در توده‌های بین نیروهای خودی و دشمن، امکان جابه‌جایی و انتقال ابدان تعدادی از شهدا فراهم نشده است.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان تصریح کرد: پس از پذیرش قطعنامه 598 و پایان جنگ تحمیلی جستجوی مفقودین توسط کمیته‌ای تحت نظر نیروهای مسلح آغاز شدکه در مورد این امر مهم برای کشف و تفحص مفقودین تلاش بسیاری شده است.

وی با اشاره به بیانات امام خمینی پیرامون مقام والای شهدا، تأکید کرد: در سال گذشته چشم انتظاری تعداد 14 خانواده مفقودالاثر با تفحص پیکر مطهر شهدایشان به پایان رسید.

قریشی اضافه کرد: از 14 شهید مفقودالاثری که در سال 95 تفحص شدند، 8 عدد از آن‌ها مربوط به شهرستان اصفهان، 2 تن مربوط به کاشان، 2 تن از شاهین‌شهر، یک تن از زرین‌شهر و یک تن هم مربوط به سمیرم بوده‌اند.

وی با بیان اینکه خانواده‌های این 14 شهید مفقودالاثر پس از 3 دهه در سال گذشته عزیزهای خود را به آغوش کشیدند، ادامه داد: شهیدان محمد امینی، فضل‌الله پورتناز، محمدعلی جنیرانی، محمد حق‌پرست، غلامعلی رضایی، کریم سلیمی، مرتضی شاه‌چراغی و نماززاده از شهرستان اصفهان و شهید علیرضا زراتی و شهید منصورعلی مهدی آرانی از شهرستان کاشان، شهید احمدرضا شریفیان جزی و عبدالله قانع زاده از شاهین‌شهر و محمدعلی رضایی از شهرستان زرین‌شهر شهدایی بوده‌اند که در سال گذشته توسط تیم‌های متخصص تفحص به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان خاطرنشان کرد: 3 تن از این شهدا هم پدر و هم مادرشان در زمان تشییع در قید حیات نبودند و مردم برای آن‌ها پدر و مادری کردند.

وی در پایان تأکید کرد: هم‌چنین 10 تن از این شهدا پدرانشان فوت کرده بودند که پدران آن‌ها در تشییع آن‌ها حضور نداشتند و این مهم است که پس از شناسایی این شهدا مردم استان اصفهان در مراسم تشییع جنازه این شهدا برای آن‌ها هم نقش پدر و هم نقش مادر را ایفا کردند.

 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.