بجنورد؛

راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی در خراسان شمالی

امسال برای راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی 50 میلیارد ریال اختصاص تخصیص داده می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ مجید پور عیسی رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی گفت: برای راه اندازی منطقه ویژؤه اقتصادی امسال 50 میلیارد ریال اختصاص خواهیم داد و همچنین برای سال آینده نیز 50 میلیارد ریال در نظر خواهیم گرفت تا این امر عملیاتی شود.

وی در خصوص اعتبارات سال 96 استان گفت: انتظار داریم امسال به استان 12 هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یابد که تاکنون پنج هزار و 800 میلیارد ریال به صورت شفاف ابلاغ شده است.

پورعیسی افزود: پارسال از محل اعتبارات ملی، استانی، سفر رهبری و ردیف های اعتباری 11 هزار و 800 میلیارد ریال مصوب شد که از مجموع این میزان 65 درصد شامل هفت هزار و 500 میلیارد ریال اختصاص یافته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی با اشاره به نقش مهم رسانه ها در تشویق بخش خصوصی در استان گفت: رسانه ها در این راستا نقش مهمی دارند و باید در این بخش گفتمان سازی شود تا این امر به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

وی اظهار کرد: خراسان شمالی توانمندی انرژی بادی و خورشیدی را دارا است

پورعیسی همچنین به پالایشگاه نفت کالیمانی نیز اشاره ای کرد و گفت: این پروژه بزرگ بسیار پیچیده است و سرمایه گذار خارجی خدمات را فراهم کرده و تاکنون اقداماتی نیز انجام شده است.

وی در خصوص سن گندم و بیماری سفیدک انگور نیز گفت: در این راستا نیز برای خرید سم، مبارزه با آفات و بیماری ها ، آموزش و سایر اقداماتی انجام شده است اما برای بحث خسارت تاکنون مبلغی اختصاص داده نشده است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.