کرمان؛

اجرای موفقیت آمیز طرح جف در ریگان

مدیر اجرایی پروزه جف در کرمان گفت: با مشارکت سازمان فائو و سازمان جنگل‌ها طرح جف در ریگان اجرا شد.

اجرای موفقیت آمیز طرح جف در ریگانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ محمد امین فصیح زاده مدیر اجرایی پروزه بین المللی جف در کرمان امروز در حاشیه بازدید کارشناسان فائو و کارشناسان بیابان وجنگل‌های 5کشور از پروزه بین المللی جف در ریگان گفت: با مشارکت سازمان فائو و سازمان جنگل‌ها و مراتع و ابخیزداری کشور طرح بین المللی جف در شهرستان ریگان با موفقیت اجرا شد که امروز کارشناسان 5کشور از این طرح بازدید نمودند .

وی افزود: کارشناسان سازمان جنگل‌ها و بیابان 5کشور ترکیه عراق المان ایتالیا و غنا امروز از فعالیت‌های احیایی اراضی تخریب یافته جوامع محلی واشتغال های خرد بازد نمودند .

مدیر اجرایی پروزه بین المللی جف در کرمان تصریح کرد: پروزه جف از سال 92در شهرستان ریگان اغاز گردید که طی بازدید کارشناسان فائو این طرح 5ساله در ریگان بودکه به مدت دو سال دیگر تمدید شد .

فصیح زاده گفت: یکی از اهداف پروزه پایش وسنجش ان توسط کارشناسان فائو که پروزه جف به عنوان پروزه موفق شناخته شده است این پروزه به سایر کشورها استان‌ها و شهرستان‌ها تجربیات ان واگذار گردد .

وی افزود: پروزه ار اف ال دی ال در 53روستای شهرستان و در 247هزار هکتار حوزه کنار نای ریگان در حال انجام می باشد .

مدیر اجرایی پروزه ار اف ال دی ال بیان کرد: این پروزه بیش از 8هزار نفر در شهرستان  ریگان را تحت پوشش قرار می دهند که محور فعالیت در زمینه مشارکت مردم می باشد.

فصیح زاده عنوان کرد: در این پروزه 10صندوق خرد روستایی در 10کمیته ساماندهی شده است که از طریق اورده مردم ومنابع طبیعی وپروزه جف تامین می گردد.

وی گفت: شهرستان ریگان کانون بحران فرسایش بادی وتوفان شدید شن در کشور می باشد که فائو این شهرستان را در کشور انتخاب نمود .


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار