یاسوج؛

شناسایی۱۷۶ کودک کار در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۷۶ کودک کار در استان شناسایی شده و ساماندهی این کودکان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛  علیرضا موسوی امجد در نشست شورای فرهنگی اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه در راستای ساماندهی کودکان کار تا کنون اقدامات مطلوبی انجام شده است، اظهار داشت: تنها راه مقابله با کودکان کار شناسایی و توانمندسازی این افراد است.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد از راه‌اندازی مرکز حمایتی و آموزشی کودک و خانواده در استان خبر داد و گفت: در این حوزه 176 کودک جذب شد و اقداماتی در راستای توانمند‌سازی و رفع مشکلات این کودکان و خانواده آنها انجام شد.

وی با اشاره به اینکه سالانه 44 میلیون تومان اعتبار به این مرکز تزریق می‌شود، عنوان کرد: تا کنون 100 کودک کار در استان توانمند شده ‌و 193 میلیون تومان در راستای توانمند‌سازی این افراد هزینه شده است.

موسوی‌امجد فعالیت‌هایی در حوزه مشاوره، روانشناسی و آسیب شناسی، برگزاری همایش، جذب 30 دانشجوی داوطلب در راستای کمک‌های آموزشی و مشاوره‌ای، برگزاری طرح همیار زمستانی با هدف تامین البسه، تحویل مواد غذایی به خانواده کودکان کار، کمک لوازم آموزشی و کمک‌های مالی را از جمله برنامه‌های انجام گرفته برای حل مشکلات این حوزه عنوان کرد.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یک نفر از این کودکان زیر 6 سال، 50 نفر بین 6 تا 11 سال، 76 نفر 12 تا 14 سال و 49 نفر 15 تا 18 ساله هستند، بیان کرد: 72 نفر از این تعداد در مقطع ابتدایی، 74 نفر راهنمایی، 9 نفر متوسطه و 20 نفر از این کودکان ترک تحصیل کرده‌اند.

وی تصریح کرد: برقراری امنیت در مراحل اجرایی، تعیین تکلیف کودکان بزهکار، تخصیص و تجهیز فضای فیزیکی برای ساماندهی، آموزش رایگان مهارت‌های شغلی به کودکان بالای 15 سال و خانواده این کودکان، تامین نیازهای بهداشتی و درمانی به کودکان و خانواده آنها بخشی از اقدامات لازم در راستای حل این معضل اجتماعی است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.