تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌ای در استان بوشهر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: در راستای دستیابی به اهداف فضای کتابخانه‌ای در استان بوشهر، اولویت ما تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌ای است.

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌ای در استان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند ظهر دوشنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر اظهار داشت: فلسفه وجودی و هدف کتابخانه های عمومی ایجاد انگیزه و ترویج فرهنگ مطالعه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: یکی از شیوه‌های ترویج فرهنگ مطالعه، برگزاری مسابقات مختلف کتابخوانی از جمله جشنواره کتابخانی رضوی است.

وی افزود: باید در کنار استفاده از فضای مجازی و دیگر برنامه‌های روزانه، زمانی برای کتابخوانی در نظر گرفته شود.

گراوند بیان کرد: در جشنواره کتابخانه رضوی زمینه آشنایی بیشتر با سیره امام رضا علیه السلام و دیگر ائمه فراهم شده و یک حرکت فرهنگی خوبی است.

معاون استاندار بوشهر عنوان کرد: همچنین صدا و سیمای مرکز بوشهر در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و پوشش دومین جشنواره کتابخوانی رضوی در بوشهر مشارکت مناسبی داشته باشند.

وی گفت: در کنار ایجاد فضای کتابخانه‌های عمومی باید از ظرفیت‌های مدارس و مساجد برای توسعه فضای محیطی کتابخانه‌ای و ظرفیت های موجود در استان استفاده کرد و نگاه ما تنها معطوف به احداث ساختمان‌های جدید نباشد.

گراوند یادآور شد: در راستای دستیابی به اهداف فضای کتابخانه‌ای در استان بوشهر، اولویت ما تکمیل پروژه نیمه‌تمام کتابخانه‌ای است و در کنار آن مدیریت کتابخانه های استان پیگیر کتابخانه مرکزی بوشهر باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر اظهار کرد: برای بسترسازی و گسترش فرهنگ مطالعه باید کمیته‌ای با حضور جامعه شناسان، نخبگان و اساتید دانشگاهی استان تشکیل تا وضعیت مطالعه در استان را بررسی و با طرح و ایده مناسب در راستای افزایش سرانه مطالعه در استان اقدامات علمی و اساسی صورت گیرد تا فرهنگ احیا و گسترش یابد.

وی افزود: همیشه در کارهای فرهنگی مردم پیشگام هستند به شرطی که ما برنامه داشته باشیم و کار انجام شده را لمس کنند مشارکت خواهند داشت و باید در حوزه‌ی مسابقات کتابخوانی نیز از ظرفیت‌های خیرین و سازمان‌های مردم نهاد بهره گیری شود.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.