رییس انجمن جامعه جراحان ایران مطرح کرد؛

تعرفه‌های پزشکی مسئله کهنه جراحان ایرانی است

رییس انجمن جامعه جراحان ایران گفت: متأسفانه امروزه با پیشرفت و گسترش هر چه بیشتر تکنولوژی ما شاهد انهدام حوزه جراحی هستیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایرج فاضل رییس چهل و یکمین کنگره سالیانه جامعه جراحان ایران و انجمن ارتوپدی ایران که صبح امروز در مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم‌پزشکی ایران برگزار شد، در خصوص اهداف تشکیل جامعه جراحان ایران گفت: کمک به افزایش بنیه علمی، ایجاد روحیه همدلی و همکاری بین جراحان، آشنایی با ترمیم ضایعات جنگی و افزایش کیفیت خدمات از اهداف اساسی تشکیل جامعه جراحان ایران محسوب می‌شوند.
 
وی اظهار داشت: از ۱۵۰ سال پیش تاکنون جراحی در ایران و سراسر دنیا دچار تحولی عظیم شده است که این امر به دلیل تلاقی جراحی با تکنولوژی است.
 
رییس انجمن جامعه جراحان با بیان اینکه در گذشته پیشرفت تکنولوژی در جهت رونق گرفتن جراحی بود، افزود: امروز با پیشرفت تکنولوژی ما شاهد از بین رفتن جراحی هستیم بطوریکه برای از بین بردن سنگ‌های مجازی صفراوی امروزه به ندرت از روش جراحی استفاده می‌شود و اغلب این سنگ‌ها به وسیله روش ercp از بین می‌روند.
 
فاضل تأکید کرد: در گذشته جراحی قلب و بای‌پس کرونر یک جراحی بسیار شایع و پر درآمد محسوب میشد که امروز با پیشرفت بخش‌های داخلی قلب این جراحی نیز به فراموشی سپرده شد و برای درمان اختلالات قلبی اغلب از روش‌های درمان خوراکی و استند کمک گرفته می‌شود.
 
وی تصریح کرد: متأسفانه امروزه اعمالی نظیر آندوسکوپی و کلونوسکوپی به وسیله متخصصان گوارش انجام می‌شود در حالیکه با توجه به علم جراحی افرادی باید این اعمال را انجام دهند که بتوانند عوارض ناشی از آن را هم درمان کنند، بنابراین بطور کلی ما تنها در حیطه جراحی لاپراسکوپی موفق عمل کرده‌ایم و توانسته‌ایم منوط بر این حیطه فعالیت کنیم.
 
رییس کنگره جراحان اظهار داشت: طی سال گذشته انجمن جراحان عمومی تشکیل شد و الان این انجمن جزو جامعه جراحان لحاظ می‌شود که انجمن جراحان عمومی تنه اصلی درخت جامعه جراحی به شمار می‌آید.
 
فاضل بیان کرد: امروز جراحی عمومی به شدت مورد تهدید واقع شده است در حالیکه جراحان عمومی باید بتوانند طبق کوریکلو‌م آموزشی خود از دامنه اختیارات خود به نحو احسن استفاده کنند.
 
وی افزود: متأسفانه نسبت‌ها در تعرفه‌های پزشکی به صورت عادلانه رعایت نمی‌شود و تعرفه‌های پزشکی و تعیین قیمت هیچ‌وقت عادلانه نبوده است، همچنین بیمه‌ها نیز با تأخیر در پرداخت‌ها امروزه تنها به مجموعه‌ای درآمدزا، بد‌قول و ثروتمند تبدیل شده‌اند.
 
رئیس جامعه جراحان عنوان کرد: حضور نوبخت در این کنگره یک فرصت طلایی و نادر برای جامعه جراحان ایران به شمار می‌آید که بتوانیم به کمک ایشان برخی از این گره‌های کور را باز کنیم. بدون سازمان نظام‌پزشکی خوب حقوق ما محقق نمی‌شود، بنابراین باید افراد کاردان نامزد شوند و پزشکان به آنها رأی بدهند که متأسفانه اکنون حضور پزشکان در انتخابات سازمان نظام‌پزشکی کمرنگ شده است.
 
وی تأکید کرد: تبلیغات در پزشکی جایگاهی ندارد و اگر افرادی در این حوزه اقدام به این امر کردند باید هر چه سریعتر جلوی آنها را بگیریم، قدرشناسی افراد جامعه از پزشکان شاخص و برجسته است، اما متأسفانه ما به عنوان یک انسان احترامی که باید داشته باشیم، نداریم.

فاضل افزود: حقوق پرستاران نیز با وجود داشتن شغلی شریف و حیاتی تأمین نمی‌شود که متأسفانه در جامعه کنونی افتخارات برخی از افراد این است که حتی یک بار نیز در طول زندگی خود رأی نداده‌اند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار