مدیرعامل سازمان فردوس هاشهرداری مشهد از تدارک برنامه‌های فرهنگی ویژه آیین چراغ برات در آرامستان‌های مشهد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، کریم زاده مدیرعامل سازمان فردوس هاشهرداری مشهد در نشست خبری که درتالار شهر شهرداری مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه تمام مسیر‌ها به سمت فردوس‌ها در این زمان باز است گفت: در پایانه‌های آزادی، میدان فردوسی، پایانه مصلی، پایانه مفتح و ۱۵ خرداد در آیین چراغ برات و در بخش اتوبوس رانی خدمات ارائه می‌شود.

وی ورود بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت را در این ایام به فردوس‌ها پیش بینی کرد و درمورد برنامه‌های فرهنگی افزود: جشن مهدویت با حضور قاریان بین المللی و سخنرانی شهاب مرادی برپا می‌شود.

مدیرعامل سازمان فردوس هاشهرداری مشهد گفت: همچنین برگزاری ۳ روز جلسات قرآنی در حسینیه شهدا و بلوک ۶۵ بهشت رضا با حضور اساتید مهم قرآنی و مجموعه برنامه‌های فرهنگی ویژه کودکان و حلقه‌های معرفت درگلزار شهدا و نمازخانه بلوک ۶۵ در آیین چراغ برات برگزار می‌شود.

کریم زاده تصریح کرد: بر اساس گزار ش، آمار متوفیان ۱۹ هزار و ۷۹۰ نفر است که از این تعداد ۴۰ درصد خانم‌ها و ۶۰ درصد آقایان هستند و در سال ۹۵ میانگن سن متوفی در خانم‌ها ۶۱ سال و در آقایان ۵۷ سال بوده است و این در حالی است که این تعداد در سال ۹۴ سن ۶۰ سال در خانم‌ها و سن ۵۴ سال در آقایان داشته اند.

وی گفت: بیشترین ترکیب سنی متوفیان ۸۰ تا ۸۴ سال به بالا است و کمترین سن از ۱۰ سال تا ۱۴ سال می‌باشد و بیشترین علت فوت بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان‌ها و بیماری‌های تنفسی است.

مدیرعامل سازمان فردوس هاشهرداری مشهد افزود: در سال ۹۵ بیشترین متوفیان درمشهد به ترتیب در منطقه ۴، منطقه ۲ و منطقه ۳ است و در سال ۹۴ این مناطق شامل منطقه ۴، منطقه ۸ و یک بوده است.

کریم زاده با اشاره به اینکه فعالیت در سازمان فردوس‌ها جزومشاغل سخت محسوب می‌شود گفت: امسال شاهد افزایش ۳۰ درصدی حقوق کارمندان و افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان آرامستان‌ها بوده ایم.

وی افزود: ۱۴ اثر فرهنگی سال گذشته به صورت کتاب و مستند تهیه شده است و پارک موزه قرآن کریم نیز با پیشرفت ۵۰ درصدی در فاز دو است که در مدت ۳ ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

مدیرعامل سازمان فردوس هاشهرداری مشهد گفت: همچینن ۱۷ جلد کتابچه کوچک با موضوع شهداو علمای گرانقدر تولید و به چاپ رسیده است و کتاب"مفاتیح المغفره" در حوزه آرامستان‌ها به چاپ رسیده است.

انتهای پیام//آ. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.