شیراز؛

شیراز رکوردار پیوند کبد در جهان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: شیراز در حوزه پیوند کبد جایگاه ممتاز در سطح جهان دارد و سال 95 با پیوند 600 کبد مقام نخست جهان را به دست آورد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر محمد هادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه برخی از شاخص های حوزه سلامت در شیراز و در استان فارس ابعاد کشوری و بین المللی دارد، گفت: این شاخص ها در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور می درخشد و افتخار آن برای همیشه به نام شیراز و استان فارس ثبت شده است.

ایمانیه افزود: از جمله شاخص های برتر استان فارس و شیراز در حوزه پزشکی شاخص پیوند کبد است، شیراز در این حوزه جایگاه ممتاز در سطح جهان دارد و سال 95 با پیوند 600 کبد مقام نخست جهان را به دست آورد.

وی ادامه داد: این میزان پیوند کبد حتی از دانشگاه های ممتاز جهان از جمله بیمارستان های انگلیس و آمریکا که کانون پیوند جهان هستند نیز بیشتر است.

ایمانیه اظهار داشت: رشد خانه های بهداشت از 29 خانه بهداشت در سال 57 به هزار خانه بهداشت در سال 95، افزایش بیمارستان های فعال از 39 بیمارستان به 69 بیمارستان ، افزایش تخت های بیمارستانی از هزار و 400 تخت به هشت هزار تخت، افزایش صد برابری تحت های ویژه، 40برابری آزمایشگاهها و 25 برابری داروخانه ها، نمودی از تلاش های صورت گرفته برای تعالی در عرصه خدمات سلامت در استان، پس از انقلاب اسلامی است.

وی همچنین از افزایش 25 برابری دستیاران پزشکی، حضور 4 هزار دانشجو در خوابگاه های دانشگاه و 30 هزار کارمند در مجموعه دانشگاه، به عنوان موارد دیگری از رشد دانشگاه در این سال ها یاد کرد و ادامه داد: همچنین می توان به پوشش حدود صد درصدی واکسیناسیون، دسترسی بیش از 99درصدی به آب سالم، تبدیل پرستاران از 800 نفر در سال 57 به پنج هزار و 600 نفر، کاهش چشمگیر مرگ نوزادان و کاهش مرگ مادران در سال 95 به پنج مورد، به عنوان دیگر دستاوردهای عرصه بهداشت و درمان استان اشاره کرد.

ایمانیه از 130 مورد کاشت حلزون شنوایی، 372پیوند قرنیه، تصویب هزار و 500 طرح پژوهشی و 37 مورد اختراع در سال گذشته به عنوان رکوردهای دانشگاه علوم پزشکی شیراز در کشور نام برد و گفت: این شاخص های سلامت مورد توجه وزارت بهداشت و درمان قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: همچنین تاکنون یک هزار و 600 مقاله علمی توسط اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مجلات بین المللی به چاپ رسیده و می توان گفت، شیراز در تولید علم در بین دانشگاه های کشور سرآمد است.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار