درخواست تجدیدنظر ویکی پدیا به دادگاه قانون اساسی ترکیه در خصوص فیلتر شدن این وب‌سایت

بر اساس گزارش سی‌ان‌ان، مقامات وب‌سایت ویکی‌پدیا درخواست تجدیدنظر درباره فیلتر شدن این وب‌سایت را به دادگاه قانون اساسی ترکیه ارائه دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، روز سه‌شنبه، شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان ترکیه اعلام کرد مسئولان ویکی پدیا – دانشنامه اینترنتی – در دادگاه قانون اساسی ترکیه درباره تصمیم دولت این کشور مبنی بر فیلتر شدن این وب‌سایت درخواست تجدید نظر ارائه کردند.

دو هفته گذشته، سازمان تنظیم مقررات مخابراتی ترکیه ضمن یاد‌آور شدن یک قانون که به دولت این کشور اجازه می‌دهد وب‌سایت‌هایی که به عنوان تهدید برای امنیت ملی شناخته می‌شوند را از دسترس خارج کند، اعلام کرد دسترسی به ویکی پدیا در این کشور مسدود شده است.

فیلتر شدن این وب‌سایت، در پی کشف چند مقاله بوده است که در آن‌ها، ترکیه متهم به ارتباط با گروه‌های تروریستی شده بود. وزارت ارتباطات ترکیه اعلام کرده ویکی پدیا قصد داشته است وجهه آنکارا را لکه‌دار کند.

روز جمعه، دادگاهی در ترکیه درخواست تجدیدنظر از جانب بنیاد ویکی مدیا را رد کرد و اعلام کرد در حالی که آزادی بیان از حقوق اساسی است، در مواردی نیاز به قانون‌گذاری در این‌باره وجود دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار