کهنسالترین انسان زنده جهان سه‌شنبه تولد 117 سالگی خود را جشن می‌گیرد.

 به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلگراف، «اما مورانو» -کهنسال‌ترین انسان زندهٔ جهان- سه‌شنبه 117 سالگی خود را جشن می‌گیرد. مورانو در نوامبر 1899 (آبان 1278) در زمان جنگ انگلیس با بوئرها (آفریقا جنوبی) به دنیا آمد. وی 4 خواهر و سه برادر داشت و آخرین بازمانده قرن 19 است. مورانو اکنون شخصیت معروفی است و نامش در دانشنامه ویکی‌پدیا ثبت شده است. همچنین تولد وی از سوی مسئولان شهر محل سکونتش (وربنیا) جشن گرفته می‌شود.

مورانو دو جنگ جهانی را تجربه کرده و در یک کارخانه ریسندگی مشغول به کار بوده است. او زنی شجاع است و زمانی که طلاق مورد پذیرش جامعه نبوده از همسرش جدا شده است. از آنجاییکه تمام هم‌سالان مورانو فوت کرده‌اند فعالیت‌های اجتماعی وی محدود شده است. مورانو پس از جدا شدن از همسرش و مرگ تنها فرزندش در هفت سالگی، برای همیشه مجرد ماند.

سن مورانو به طور رسمی تأیید شده است و او پس از مرگ «سوسنا موشت جونز» که پیرترین انسان زنده جهان بود، این عنوان را به خود اختصاص داد.  یکی از پرستاران مورانو گفت راز طول عمر وی خوردن روزانه دو تخم مرغ خام، یک تخم مرغ پخته و مقداری گوشت خام چرخ شده است. وی این رژیم غذایی را از بیست سالگی که پزشک معالجش، کم‌خونی وی را تشخیص داد، رعایت می‌کند.



پیرترین انسان زنده جهان امروز 117 ساله می‌شود+ تصاویر

پیرترین انسان زنده جهان امروز 117 ساله می‌شود+ تصاویر

پیرترین انسان زنده جهان امروز 117 ساله می‌شود+ تصاویر

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار