افزایش حملات علیه مسلمانان آمریکا در سال 2016

حملات علیه مسلمانان آمریکا در سال 2016، 57 درصد افزایش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره؛ شورای روابط آمریکایی- اسلامی با انتشار گزارشی اعلام کرد: حملات علیه مسلمانان آمریکا و اسلام‌ستیزی در این کشور طی سال 2016، 57 درصد در مقایسه با سال قبل از آن افزایش یافته است.

در سال 2016، مجموعا 2 هزار و 213 اقدام علیه مسلمانان در آمریکا گزارش شد که یک روند صعودی در حملات ضد اسلامی را در این کشور نشان می‌دهد. حملات علیه مسلمانان در سال 2015، 5 درصد نسبت به سال 2014 افزایش داشت؛ اما این آمار در سال 2016 با رقم کم سابقه 57 درصد افزایش مواجه شد.

"کوری سیلور"، رئیس دپارتمان نظارت بر حملات اسلام‌هراسی در شورای روابط آمریکایی- اسلامی، در این باره گفت: گزارش منتشر شده به روشنی آنچه را که خودمان نیز از آن مطلع بودیم ثابت می‌کند، تعصب در آمریکا طی چند سال اخیر به شدت افزایش یافته است. 

با آغاز ریاست جمهوری "دونالد ترامپ" بر تعداد این دست از حملات علیه مسلمانان آمریکا به شدت افزوده شده است. بخشی از این نوع رفتارهای ضد اسلامی به سیاست ضد مهاجرتی ترامپ و تمرکز بر مقابله نظامی با تروریست‌های داعش مربوط می‌شود.

حملات علیه مسلمانان آمریکا شامل توهین، آزارهای خیابانی، تبعیض در استخدام، بازجویی‌های بی‌مورد از سوی اف‌بی‌آی و ... می‌شود.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است تعداد جرایم ثبت شده علیه مسلمانان در سال 2016، 260 مورد بود که 44 درصد بیشتر از 180 مورد در سال پیش از آن محسوب می‌شود.

حمله به مساجد، قراردادن گوشت خوک در مراکز اسلامی، حمله به رستوران‌های عرضه غذای حلال و ... نمونه‌هایی از آزار و اذیت مسلمانان در آمریکا است. این موضوع حتی در میان برخی مقامات آمریکایی نیز نفوذ کرده بطوریکه "بن کارسون"، وزیر مسکن و توسعه شهری دولت ترامپ، در سخنانی توهین‌آمیز مدعی شد: اسلام مطابق با قانون اساسی آمریکا نیست و مسلمانان باید دموکراسی به شیوه آمریکایی را بپذیرند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار