کوچکی نژاد در صحن علنی:

گزارش کمیسیون اصل 90 درباره دانش‌آشتیانی نامشخص بود/فرهنگیان از وزارت آموزش و پرورش گله‌مند هستند

نماینده مردم رشت نسبت به گزارش کمیسیون اصل90 درباره موضوع دو شغله بودن وزیر آموزش و پرورش انتقاد کرد.

گزارش کمیسیون اصل 90 درباره دانش‌آشتیانی نامشخص بود/فرهنگیان از وزارت آموزش و پرورش گله‌مند هستند
به گزارش  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت طی اخطاری با استناد به اصل 67 قانون اساسی و مواد 18 و 24 آیین نامه داخلی مجلس گفت: گزارش کمیسیون اصل 90 درباره دو شغله بودن وزیر آموزش و پرورش در دستور کار صحن علنی امروز نبود لذا طبق قانون پیش از در دستور قرار گرفتن آن باید برای نمایندگان مشخص شود.

وی افزود: من متعجبم از گزارش آقای محمدی چرا که وی گزارش مذکور را به نحوی در صحن گزارش کرد که اصلا معلوم نشد چه چیزی در امور پیش آ‌مده است.

نماینده مردم رشت با بیان اینکه امروز فرهنگیان از برخی امور در وزارت آموزش و پرورش گله‌مند هستند، تأکید کرد: معتقدم نارضایتی فرهنگیان به صدر نظرسنجی‌های عمومی رسیده است که این خود می‌تواند یک نوع آبروریزی تلقی شود.

کوچکی‌نژاد ادامه داد: بحث صندوق ذخیره فرهنگیان، سند 2030، قاچاق کالا از جمله مسائلی است که توقع فرهنگیان از نمایندگان را برای بررسی این امور بالا برده است لذا وزیر آموزش و پرورش باید بگوید که چرا قصد دارد سند 2030 را اجرا کند.

این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه مجلس باید پاسخگوی فرهنگیان باشد، اظهار داشت: گزارشی که آ‌قای محمدی رئیس کمیسیون اصل 90 درباره وزیر آ‌موزش و پرورش به صحن مجلس ارائه داد نامشخص بود لذا باید مشخص شود که چطور یکهو گفته می‌شود که وی استعفا داده است ولی بعد از وزارت امضای این وزیر پای برگه‌های هیئت مدیره مذکور درج می‌شود بنابراین معلوم است که همه این موارد سوری بوده است.

کوچکی‌نژاد تأکید کرد: نمایندگان انتظار داشتند تا رئیس کمسیون اصل 90 واقعیت را درمورد وزیر آموزش و پرورش قرائت کند.

در ادامه مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اخطار کوچکی‌نژاد گفت: آقای لاریجانی دستور قرائت این گزارش را داده بودند.
 
وی با اشاره به کمیسیون اصل 90 گفت: اگر فردی جرمی در رابطه با این مسئله مواجه شده به جای آنکه ما بخواهیم آن را رسانه‌ای کنیم کمیسیون اصل 90 و قوه قضاییه باید با آن برخورد کنند بنابراین تا وقتی که  محاکم درباره آن تصمیم نگرفته‌اند رسانه‌ای شدنش منصفانه نیست.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار