پور‌سید‌آقایی مطرح کرد؛

۵۳ مقاله از ۳۱ کشور‌ به همایش ‌مهدویت ارسال‌ شد

دبیر همایش بین‌المللی دکترین مهدویت از دریافت ۵۳ مقاله خارجی از ۳۱ کشور در همایش بین‌المللی دکترین مهدویت خبر داد.

۵۳ مقاله از ۳۱ کشور‌ به همایش ‌مهدویت ارسال‌ شد
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت‌الاسلام سید مسعود پور‌سید‌آقایی صبح امروز در مراسم افتتاحیه سیزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت که در سالن همایش‌های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: مجالسی که مربوط به اهل‌بیت(ع) باشد نمونه‌ای از مصادیق اشاعه شعائر الهی است و این همایش با موضوع "اصل ظهور در ادیان الهی" و با شعار "سلام بر موعود پیامبران، منجی مستضعفان" برگزار می‌شود.
 
وی با اشاره به مراحل دریافت مقالات برای همایش مهدویت ابراز کرد: بعد از تدوین متن و دریافت نظر کارشناسان، متن فراخوان به چندین زبان ترجمه می‌شود و بعد از برگزاری جلساتی با حوزه و دانشگاه مقالاتی که به حدنصاب برسند پذیرفته می‌شوند و آنانی که نیاز به اصلاح داشته به نویسنده ارسال می‌شود.
 
دبیر همایش بین‌المللی دکترین مهدویت ادامه داد: چندین جلسه در طول سال برای برسی موضوعات مختلف و وزانت دادن علمی و پژوهشی به همایش برگزار می‌شود و برخی مقالات با چاپ در اختیار نویسندگان و صاحب‌نظران قرار می‌گیرد.
 
وی با تأکید بر اینکه در طول سال دیدارهای با مراجع و علما برای استفاده از رهنمودهای آنان برگزارشده است، افزود: امسال دیدارهایی هم با سران دیگر مذاهب و ادیان چه در داخل و چه خارج از کشور داشتیم تا از آن‌ها هم در برگزاری همایش کمک بگیریم.
 
پور سید آقایی تعداد مقالات دریافت شده به زبان فارسی را 165 مقاله دانست و گفت: 60 مقاله در سطح دکترای دانشگاهی بود که درمجموع 90 مقاله پذیرفته شد و از این تعداد مقاله، 40 مورد مربوط به خانم‌ها، 95 مورد آقایان و 30 مقاله نیز به‌صورت مشترک بوده است.
 
وی دریافت 53 مقاله خارجی از 31 کشور را مدنظر قرار داد و عنوان کرد: این مقالات از کشورهای کانادا، هند، آرژانتین، انگلیس، عراق، لبنان، لتونی، بنگلادش، پاکستان، مصر، الجزایر و آفریقای جنوبی، تونس، سوئیس، مراکش، آلمان و آمریکا بوده است که از این تعداد هم 9 مقاله توسط خانم‌ها و مابقی توسط آقایان نوشته‌شده است.
 
دبیر همایش بین‌المللی دکترین مهدویت مطرح کرد: در حال حاضر 24 مهمان خارجی از کشورهای مختلف در کنار 50 دانش‌آموخته بین‌المللی جامع الزهرا در کنار بزرگان حوزوی و علما دعوت این همایش را پذیرفته‌اند.
 
وی هدف از برگزاری همایش را توسعه فرهنگ مهدویت ذکر کرد و افزود: آموزه مهدویت رمز هویت و انرژی فوق هسته‌ای است که در دست صاحبان ادیان بوده که از طرف انبیا در اختیار پیروان قرارگرفته است.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.