کرمان؛

افزایش ضریب مکانیزاسیون در باغات و مزارع استان

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: در 4 سال گذشته ضریب مکانیزاسیون از 9 دهم به 1 و 28 صدم اسب بخار در هکتار رسید درجه مکانیزاسیوناز 9 درصد افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،عباس سعیدی افزود: افزایش 38 درصدی اسب بخار در هکتار و ارتقا 9 درصدی درجه مکانیزاسیون باو ورود بیش از 2 هزارو 100 دستگاه تراکتور و کمباین،7 هزارو 200 دستگاه انواع دنباله بند ها و ادوات به مزارع و باغات با تسهیلاتی بالغ بر 119 میلیارد تومان محقق شده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: تدوین طرح جامع 5 ساله مدیریت تلفیقی آفت زنجره خرما، کرم خراط گردو و عوامل خسارتزای قرنطینه ای از برنامه های کنترل خسارات آفات و بیماری های گیاهی است.
سعیدی تصریح کرد: مبارزه با زنجره خرما با اختصاص 4 میلیارد تومان ، انجام مبارزه شیمیایی در سطح 5 هزار هکتار، استفاده از کارت زرد در سطح هزار هکتار و قطع و خارج نمودن 12 هزار نفر نخل از دیگر برنامه های کنترل خسارت آفات و بیماری های گیاهی سازمان جهاد کشاورزی است.
وی گفت: کاهش عارضه خشکیدگی خوشه خرما از 40 درصد به 15 الی 20 درصد با انجام عملیات کود دهی در سطح 2هزارو 200 هکتار، استفاده از پوشش کتانی و حصیری در سطح 6 هزار هکتار ، میانه کاری در سطح 4 هزار هکتار ولایه برداری از دم خوشه در سطح 20 هکتار از دیگر برنامه های این سازمان در کنترل خسارت آفات و بیماری های گیاهی است.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.