یازدهمین عنوان قهرمانی ایران در مسابقات کشتی فرنگی آسیا

درخشش شاگردان اشکانی با 4 مدال طلا،یک نقره و دو برنز در قاره کهن

تیم ملی کشتی فرنگی ایران با کسب 4 مدال طلا،یک نقره و دو برنز به مقام قهرمانی در رقابت های آسیایی هند رسید.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،بیست و هفتمین دوره رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا با کسب یازدهمین عنوان قهرمانی تیم ایران در قاره کهن و در شهر دهلی نو پایتخت کشور هندوستان به پایان رسید.
بر این اساس و در رقابت های روز دوم در وزن 59 كیلوگرم سامان عبدولی در دور اول با نتیجه 3 بر یك روزادور ژوگانیف از تاجیكستان را مغلوب كرد. وی در دور بعد مقابل فیروز توختایف از ازبكستان با نتیجه 2 بر یك پیروز شد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. عبدولی در این مرحله مقابل كنجیرو فومیتا از ژاپن با نتیجه 9 بر 4 شكست خورد و راهی دیدار رده بندی شد.وی برای كسب مدال برنز 5 بر 2  كالی سلیمانوف از قرقیزستان را شکست داد و به مقام سوم رسید. میرامبك آیناگولوف نیز با شکست مقابل كنجیرو فومیتا از ژاپن به مدال نقره رسید.
در وزن 85 كیلوگرم حسین نوری در دور اول با نتیجه 6 بر صفر كانگ از كره جنوبی را شكست داد، وی در دور دوم مقابل فی پنگ از چین با نتیجه 5 بر 2 به پیروزی رسید. نوری در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 3 بر 2 از سد عظمت كاستوبایف از قزاقستان گذشت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار پایانی آتسوشی ماتسوموتو از ژاپن را 4 بر 2 شکست داد و به مدال طلا رسید.
در وزن 71 كیلوگرم افشین بیابانگرد پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 3 بر یك دیپاك از هند را شكست داد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی مقابل نورقاضی آسانگولوف از قرقیزستان با نتیجه 5 بر 4 به پیروزی رسید و به دیدار پایانی راه یافت. وی در این دیدار با شکست 2 بر یک مقابل تاكشی ایزومی از ژاپن به مدال نقره رسید.
در روز نخست این رقابت ها نیز رامین طاهری، سید مصطفی صالحی زاده و بهنام مهدی زاده در اوزان 80، 98 و 130 كیلوگرم به مدال طلا رسیدند،در وزن 66 كیلوگرم علی ارسلان صاحب مدال برنز شد و پژمان پشتام نیز در وزن 75 كیلوگرم به مقام هفتم رسید.
لازم به ذکر است تیم کشتی فرنگی کشورمان سال گذشته هم با ۴ مدال طلای افشین بیابانگرد رامین طاهری،مهدی علیاری و امیر قاسمی منجزی در اوزان 71، 80، 98 و 130 کیلو گرم،مدال نقره سامان عبدولی در وزن 59 کیلو گرم و 2 مدال برنز مهدی زیدوند و پیام بویری در وزن های66 و 75 کیلو گرم با کسب 71 امتیاز به مقام قهرمانی رسیده بود.
رده بندی انفرادی و تیمی این مسابقات به شرح زیر است:
 
59 كیلوگرم: 1- كنیچیرو فومیتا (ژاپن) 2- میرامبك آیناگولوف (قزاقستان) 3- سینگ میون ری (كره شمالی) و سامان عبدولی (ایران)
66 كیلوگرم: 1- سانگ هونگ اوه (كره جنوبی) 2- آلمات كبیسبایف (قزاقستان) 3- جین خین دانگ (چین) و علی ارسلان (ایران)
71 كیلوگرم: 1- تاكشی ایزومی (ژاپن) 2- افشین بیابانگرد (ایران) 3- نورقاضی آسانگولوف (قرقیزستان) و جی هیون كیم (كره جنوبی)
75 كیلوگرم: 1- ماخات یرژیپوف (قزاقستان) 2- دائه سئونگ پارك (كره جنوبی) 3- بختوار حسن اف (تاجیكستان) و بین یانگ (چین) ... 7- پژمان پشتام (ایران)
80 كیلوگرم: 1- رامین طاهری (ایران) 2- جون هیونگ كیم (كره جنوبی) 3- سامات شیرداكوف (قرقیزستان) و سینگ هارپریت (هند)
85 كیلوگرم: 1- حسین نوری (ایران) 2- آتسوشی ماتسوموتو (ژاپن) 3- آنیل كومار (هند) و فی پنگ (چین)
98 كیلوگرم: 1- سید مصطفی صالحی زاده (ایران) 2- سئونگ جون كیم (كره جنوبی) 3- رستم آساكولوف (ازبكستان) و یرولان ایسكاكوف (قزاقستان)
130 كیلوگرم: 1- بهنام مهدی زاده (ایران) 2- دامیر كاظم بایف (قزاقستان) 3- مومینجون عبداله یف (ازبكستان) و مین سئوك كیم (كره جنوبی)
 
رده بندی تیمی:  
1- ایران 69 امتیاز
2- قزاقستان 59 امتیاز
3- كره جنوبی 59 امتیاز  
4- ژاپن 51 امتیاز  
5- چین 50 امتیاز
6- ازبكستان 43 امتیاز
7- هند 38 امتیاز
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار