راه اندازی شبکه IP ترانزیت ملی

شرکت ارتباطات زیرساخت نسبت از راه‌اندازی شبکه IP ترانزیت ملی اقدام کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به منظور  افزایش کیفیت در تبادل ترافیک اطلاعات داخل کشور شرکت ارتباطات زیر ساخت از راه‌اندازی شبکه IP ترانزیت ملی خبر داد.
 
هدف از ایجاد این مراکز، تبادل ترافیک در داخل کشور با کیفیت بالا و هزینه کمتر بود که البته به دلیل محدودیت شبکه‌ای، برخی از اپراتورها و سازمانها امکان اتصال به شبکه IXP را نداشته و اتصالشان همچنان از طریق اینترنت صورت می گرفت. 
 
 در  همین راستا، از آنجایی که بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، بالغ بر ۵ درصد ظرفیت اتصال اپراتورها همچنان از طریق اینترنت انجام می‌شود، مطابق با مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، ‌ شرکت ارتباطات زیرساخت ملزم به ایجاد شبکه IP ترانزیت ملی برای اتصال ارتباطاتی شد که منشاء داخلی داشته اما به IXP زیرساخت متصل نشده‌اند.
 
همچنین راه اندازی شبکه IP ترانزیت ملی بنا بر الزامات سیاستهای توسعه شبکه ملی اطلاعات انجام شده و طبق مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، برای ایجاد شبکه تبادل اطلاعات ملی در داخل کشور، پیش از این شرکت ارتباطات زیرساخت نسبت به راه‌اندازی مراکز IXP اقدام کرده بود. 

هم اکنون با ایجاد یک لایه IP ترانزیت ملی بخشی از این ترافیک از طریق IXP تبادل می‌شود و بخشی که مربوط به سمت بین الملل بود، از طریق شبکه IP ترانزیت ملی تبادل خواهد شد که در نتیجه آن شاهد بهبود کیفیت ترافیک داخلی و کاهش هزینه اپراتورها خواهیم بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار