درخواست برای فراخوان 240 هزار خودروی هیوندا و کیا به دلیل نقص فنی

دولت کره جنوبی به شرکت های خودروسازی هیوندا و کیا دستور داد برای بازگردانی 240 هزار دستگاه خودروی تولید خود به علت پنج نوع نقص فنی افشا شده،‌ فراخوان اعلام کنند.

فراخوان 240 هزار خودروی هیوندا و کیا به دلیل نقص فنیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلگراف، دولت کره جنوبی به شرکت های خودروسازی هیوندا و کیا دستور داد که برای بازگردانی 240 هزار دستگاه خودروی تولید خود به علت پنج نوع نقص فنی افشا شده،‌ فراخوان اعلام کنند.

وزارت حمل و نقل کره جنوبی روز جمعه از دادستانی این کشور خواست درباره توافق این دو بزرگترین خودروساز کره ای در خصوص پنهان کردن تعمدی نقص فنی تولیدات خود، تحقیق کند.

دوازده مدل خودروی تولید شده توسط این دو شرکت خودروساز کره ای از جمله آوانته، آی 30، جنیسس، سوناتا و توسان از تولیدات هیوندا و اسپورتیج از شرکت کیا باید فراخوان خوانده شوند.

شرکت کیا که دومین شرکت بزرگ خودروسازی کره جنوبی است وابسته به گروه هیوندای موتور به شمار می آورد. هیوندای پنجمین شرکت خودروسازی بزرگ جهان است.

شرکت های خودروسازی هیوندای موتور و کیا موتورز پیشتر اعلام کردند که قصد دارند 1.4 میلیون دستگاه از محصولات خود در بازار کشورهای آمریکا، کانادا و کره جنوبی را به دلیل مشکلات موجود در موتور این خودروها فرا بخوانند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار